Göteborg Aeroshow 2009

Foto by pappa

Ja jösses, helt urblåst i skallen efter en heldag på Säve Depå! Dagen började för fröken ejja vid 8, färja kl 9.20 och framme vid flygdagen strax innan 10 då det skulle börja. Vädret var väldigt blåsigt och planen hade det lite extra kämpigt att trotsa vindarna på låg höjd. Men det utlovade regnet höll sig Tack och Lov på avstånd mest hela dan! Det kom några små skvättar, men inget direkt att gnälla på. När vi däremot satte oss i bilen och åkte hem så öppnade sig hela himlen och det fullkomligt öste ner. Den större delen av tiden så hopade sig molnen runtomkring oss, men just över oss var det ofta luckor med blå himmel! Så tackar för detta, att Du ville ge oss så pass bra väder!

Jag konstaterade att det kändes att det inte var längesen som vi var där. Närmare bestämt 2008-08-31. Det var väldigt mycket som var lika, och många av förra årets plan var där även i år. Något som däremot inte var där förra året var Team 60!!! Jag fullkomligt älskar att se dom köra sina uppvisningar! Det är såå snyggt, avancerat och fullt av exakt precision! Det är imponerande helt enkelt, och det kvittar hur många gånger jag ser dom! Nu var det nog dock säkert en 10 år sen sist, så de var helt klart dagens största höjdpunkt för mig!

Nu är det söndag och inte så rackarns mycket tid kvar innan mamma o pappa ska åka hem. Imorn bär det av in till stan och tåget. Men det är imorn det! Nu ska mamma och jag gå till affärn! Take care out there!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0