mms-blogg

0-274bc18f80bd47e3fd17590c997f9a63.png

Kolla varifrån!

Jajihopp, testar väl på de här med mms-bloggning. Att jag för övrigt inte lär mig! Kaffe på kvällen är ingen hit om man heter erica! :P (Önskar att jag var lika trött som Cash är på bilden... En gammal bild dock. Men lika vanlig fortfarande. Så fort husse inte ligger på sin kudde, så ligger en annan lurv där.)

Jag gjorde mig en hemma-latte vid 8. Nu ligger jag här igen med sömnbrist! Men den blev rackarns god. Latten. Köpte mig "latte art"-mjölk häromdagen! Där snackar vi gott påhitt. Smask! Förutom att jag råkade micra den lite väl effektivt. Det sa poff, och sen var där mjölk över hela micron. Jaja, gott blev det iallafall!

Imorn ska vi iväg till Tingstad cash o inhandla pennor, papper o påsar till svärmor! Jag älskar att strosa där! Sen ska vi gå på 60-årspresentjakt! :D

Cash uppskattade verkligen dagens projekt förresten! Vi bakade hundkex och torkade blodpudding. Han har svassat runt i köket hela kvällen! När vi spelade guitar hero för fulla muggar! Här kommer receptet om nån vill ha. (Jenny, om du har lust kan du ju testa o lattja med glutenfritt mjöl!)

HUNDKEX

7,5 dl fullkornsmjöl
2,5 dl havregryn
2,5 dl vetegroddar
0,5 dl matolja
2,5 dl riven ost
3 dl köttbuljong

Blanda havregryn med den varma buljongen och oljan, låt stå 5 min.
Tillsätt groddarna o osten, blanda väl. Blanda i mjölet, lite i sänder och arbeta degen. Kavla ut till en centimetertjock platta o ta ut valfria former. (lättast med ett vanligt dricksglas) Grädda i ugn 175 grader ca 50 min. Stäng av värmen men låt kexen stå inne över natten så de blir riktigt hårda. Förvaras torrt o luftigt.

- KRAM -


Kommentarer
Postat av: Nilla

Det ska jag prova att göra när jag kommit hem från Spanien...



Vad gjorde du med kycklingen som du skrev om här om dagen??? Torkade du den?



Hoppas allt är bra med er alla!



Kram

2009-08-11 @ 18:13:50
URL: http://mina-tankar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0