"Vilken jädra smäll"

Snacka om skumt väder igår. Termometern visade 25° i skuggan på solsidan och solen strålade på en klarblå himmel och det hade kunnat varit en riktigt härlig högsommardag! Men det blåste full storm. Vinden var dock varm. Men det var bara om man hittade lite lä som det blev riktigt gött. Men värmen höll i sig hela dygnet. När jag gick och la mig strax innan tolv då var det fortfarande 21° ute! Lade mig för å läsa lite o när jag hade kommit några sidor hörde jag hur det började störtregna. Efter 30 sidor så hinner jag uppfatta ett vitt ljussken, det såg ut som ett runt klot och som om det sken in genom fönstret vilket är omöjligt då vi har en mörkläggningsgardin. I nästa sekund dånar en REJÄL smäll, och det skakar tom till här i vårt sovrum som till 2/3 ligger under marken. Blixten måste ha slagit ner alldeles i närheten! Så då slängde erica bort boken, stängde av mobilen och kröp närmare Jonas! Åskan är mysig - när den är på avstånd... Hövva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0