Den glömda måndagen

Sitter här med en galet irriterande, jobbig och tröttsam huvudvärk. Och då slog det mig - måndagen som jag inte kom ihåg sist när jag uppdaterade veckan, hade jag egentligen kanske förträngt.. Jag vaknade med en huvudvärk då med nämligen, och tänkte att jag skulle försöka mota olle i grind med min nyinförskaffade Zomig Nasal som dom gjort reklam om. Jag har iof ingen diagnos på att jag har migränproblem, men jag har trott det och tror väl fortfarande, eftersom jag blir ljuskänslig o sådär. Men om vi säger som så, jag kommer inte ta den skiten igen! Fy för rackarns....

EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan Zomig Nasal orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem. Vissa av symtomen som beskrivs nedan kan utgöra en del av själva migränattacken.


 

Mycket vanliga (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):

  • Smakstörning (jo, ja, de mesta smakade skit direkt efter man tagit eländet)

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare):

  • Onormala sinnesförnimmelser, såsom stickningar i fingrar och tår eller ökad känslighet för beröring (nä inte alls faktiskt)

  • Trötthet, yrsel eller värmekänsla (ehm, ja, jag höll på att svimma o kallsvettades som en gnu)

  • Huvudvärk (för de första, hur smart är det som biverkning på en migränmedicin?! jodå, huvudvärken fanns där)

  • Hjärtklappning (ja, en aningens ökat klapper)

  • Näsblod, obehagskänsla i näsan (inget näsblod men lite skumt kändes de i snoken, de sved som sjuttsiken)

  • Illamående, kräkningar ('det som är så bra med denna spray är att du kan ta den mot illamåendet' och hur tänkte dom där? Ja, jag var ytterst nära att kalva på. Fanns dock inget i magen så de bidde inte mkt mä't!)

  • Magsmärta (nä de klarade jag också mig ifrån faktiskt)

  • Muntorrhet (hann nog aldrig märka av de i mitt tillstånd)

  • Muskelsvaghet eller muskelvärk (jepp, helt slapp i hela kroppen, men vem har egentligen skrivit den här sammanställningen? De är väl för sjutton en himla skillnad på svaghet eller värk? Och vad är egentligen skillnaden på muskelsvaghet och nästa punkt kraftlöshet? I min värld är det rätt så mycket samma sak!)

  • Kraftlöshet (I rest my case)

  • Tyngdkänsla, åtstramande känsla, smärta eller tryck i svalg, hals, armar och ben eller bröstkorg (visst låter de mysigt? Ja, jag hade nog samtliga känningar, de kändes råäckligt i svalg, hals o ner i bröstkorgen, tjockt liksom och smått avdomnat.)

 Helt fantastiskt va? Efter mitt miserabla toabesök när det höll på att börja svartna och allt annat "kom på besök med buller och bång" och mitt ansikte hade samma färg som vår hund, så halvdog jag ner på soffan. Där tillbringade jag heeela måndag dag och eftermiddag. Jag har för mig att jag gick utanför dörren för första gången nån gång sisådär vid 22 tiden. Det var ingen rolig dag.

- KRAM -


Kommentarer
Postat av: Nilla

Haha, då ska man alltså INTE prova den asg



Jag har semester från och med torsdag så därefter kan jag träffa dig när som helst!!!! Har ju tyvärr ingen bil, men det finns alltid buss så jag ska ju kunna komma ut, så slipper du ta dig upp för 2 trappor utan hiss till mig. Om du inte känner för det förståss fniss



Har samma mobilnr som tidigare, så du kan väl höra av dig när du har tid. Hur länge är ni uppe här?



Kram

2009-07-04 @ 22:59:30
URL: http://mina-tankar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0