Välkommen till min blogg! (igen)

Insåg idag, när jag hittade en gammal länk till mitt förra bloggförsök, att jag inte är så bra på det här. :) Den gamla bloggen var *host* 3 år gammal och jag tror inte att jag hade gjort mer än ett par inlägg... Ska det gå bättre den här gången? *ler* Ska iallafall försöka! Det kan ju vara rätt skönt å skriva av sig lite ibland!

Det stora ämnet i ericas liv just nu, är väl kanske lite enformigt på sätt och vis, för jag gissar att det kommer bli väldans mycket hundtankar!! Kan nog lätt bli så när man gett sig in i nåt helt nytt i livet. Jag och min älskling Jonas, har ju fått oss en liten valp här hemma! En toksöt liten krabat vid namn Cash (efter Johnny Cash, men skulle även kunna varit en anspelning på pengarna han kostade.... ehm!) Vår lilla trasselsudd blev 11 veckor idag! Vi har haft honom hemma i prexis två veckor nu, och vilken skillnad det är i hjärtat för hur jag kände det då när han nyss kommit! Jag hade nog inte riktigt planerat att jag skulle få sån panikångest.. Det ska ju vara ett sånt där gulligull-lyckorus när man får hem sin valp!! Nej då, erica fick panik istället. Hade jag varit själv i köpet, hade jag säkert lämnat tillbaka honom på tredje dagen... Det är tur att jag är så välsignad med en fantastisk fästman! Dag ett utspelar sig detta "Jonas... jag är rädd att jag tjatat till mig nåt som är mig övermäktigt...." "Erica. Vi har haft honom EN dag. Vi får iallafall ge det en månad!" Min älskade kloka Jonas! Vad skulle jag väl göra utan dig? Förmodligen rusa iväg o göra en hel massa ogenomtänkta saker. För det är ganska så typiskt mig.. Dag tre förstod jag innebörden av sömnbrist och hur effektivt det är som tortyr! Helt utmattad erica... Tårar forsade fram o jag skämdes över att jag var en så dålig matte till den där lilla söta lurvtussen! Torsdag morgon kom svärmor. Tack gode Gud för världens bästa svärmor! Hon lekte, härjade o tröttade ut Cash till max! Sedan sov han så sött fram till elva! Vilken lyx!!! Sedan började erica komma tillbaka till den normala världen igen, och nu är jag så tacksam att allt känns så mycket bättre och skönare i hjärtat! Man kan inte annat än smälta när han kommer o lägger huvudet på min axel och snusa en mot halsen.. och somnar så tungt och gottigt mot min kind!

Så nu ska vi ut på en liten kissrunda, o sen bär det iväg i säng! Mys o pys! :)
Ta hand om varandra där ute!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0