Skitväder!

Jösses vilken lång dag det här har varit! Men en väldigt rolig och mysig sådan! Blev lite för blött mot slutet av dan dock.. :( Klev upp vid 11 idag och när klockan slog 11.50 så satt jag på färjan, destination IKEA! Hämtade upp kära emma på vägen, för det skulle inhandlas diverse saker till fröken fräken! Många bra saker fick hon tag på, och jag shoppade lite smått jag med. Ett nytt duschdraperi, en tillhörande handduk, kökshandukar o lite annat pyssel. Som alltid när man åker till pengafällan och man tänker att det inte ska kosta nästan nåt, och man inte ska köpa något speciellt, så blev det likt förbaskat en 6-7 artiklar för 550 kronor. Men ångrar inget inköp, dom behövdes faktiskt! Efter lite strul (trodde vi skulle fått in emmas säng i bilen, vilket vi inte fick så hon blev tvungen att få den hemkörd) så kom vi tillslut iväg hem och eftersom jag skulle infinna mig på hundkurs denna kväll, kursens sista, så kände jag lite tidspress. Trodde jag skulle hinna med 18-färjan, men den var full så det blev 18.10. Det innebär att man är hemma 18.25. Halv sju skulle jag varit nere i hamnen och hämtat upp min kära kurskompis Gunilla med sin stolle till vovve. (Som Cash ääääälskar! Hon är ju såå rolig att leka med lilla Äsping!!!) En matematik som inte direkt går ihop. Så jag bad Gunilla att komma hem till oss istället, och då fungerade matematiken så oerhört mycket bättre!! *s* Hade ringt Jonas på färjan och bett honom plocka ihop kläder åt mig, och godis åt Cash. Så när vi kom hem så hämtades folk, hundar och påsar och 18.45 åkte vi över med färjan igen! Helt perfa! Ingen större stress heller! Fast jag är rätt bra på att stressa upp mig dock. Även när det inte ÄR stressigt. Jaja..

Är väldigt tacksam att jag kom ihåg min regnponcho! För vi hann knappt mer än att komma till apellplanen och 5 minuter in i kvällens träff så började det regna. Sen regnade det bara mer och mer. Cash såg helt nyduschad ut. Fullkomligt heldränkt kille, som frös så han skakade. Det var väldans synd att det blev sånt skitväder, för det var en väldigt rolig kväll med en hinderbana. Det var en gå fot, sitta, ligga, platsliggnings, hoppa hinder och lite allt möjligt smått och gott-bana! Ska göra upp en sån till bara mig och Cash nån dag! Kanske ska kolla om Gunilla också vill vara med med Äsping. Cash tyckte de var roligt att hoppa hinder, så jag är lite smått fundersam på om vi inte ska gå agility till våren. Tror nästan det!

Tidigare idag när jag var på IKEA, så var Jonas och lilleman ute och vandrade i skogen och bergen. Dom var ute i typ 75 minuter. Så om vi visar den här fina bilden på vår lillskrutt, så förstår ni nog i vilket tillstånd han är i denna afton?!

 

Fast matte är inte långt ifrån samma tillstånd själv.. De tar på krafterna att vara på språng i 9 timmar. Jag kommer nog vara vääldigt trötter imöra.

Men det är imöra det! :P

 



Kommentarer
Postat av: cina

nåå..vilken söt hund!!

2009-10-07 @ 08:30:34
URL: http://karatangentbord.blogg.se/
Postat av: beccis

Hahahaha! Men vilken trött liten cash! Pussa han från mig =)

2009-10-07 @ 20:16:51
URL: http://minaalldelesegnatankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0