One more time...

De är nattsuddarna och jag... Jag fick i varjefall mina scones idag! Men det blev en galet sen frukost. Min kurskompis med tillhörande hund kom förbi innan jag drog ihop degen, så vi satt ute och tjöta o kikade på våra små yrväder! (Han leker verkligen så bra med henne!) Men vid två var baket klart o de var smaskigt med de efterlängtade sakerna! Gjorde efter det här receptet: Klassiska scones Ett härligt recept som ger fint, gyllenbruna, klassiska scones! Receptet är för 4 personer. 3 dl mjölk 100 gram smör 7-8 dl vetemjöl 4 tsk bakpulver 1 tsk salt Gör så här Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke. Skär smöret i bitar och blanda ner det i mjölet. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa. Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte i onödan utan sluta när du kan kan forma till en deg. Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 12-15 centimeter i diameter. Skär två skåror i varje kaka, i ett kors. Nagga kakorna med en gaffel. Lägg på bakplåtspapper eller smord plåt och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter. Servera nygräddade och varma! (Ursäkta avsaknaden av radbyten, men den vill inte göra några "extra" när jag bloggar från mobilen. Får fixa imorn från datorn!) Häpp, läsa lite bok kanske...

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej vännen! Vet du hur jag lägger in ett youtube-klipp så det syns som en bild och läsaren kan klicka direkt och kolla på klippet, i min blogg alltså... Sällskap på Hoven den 4/12!!!! Wohoo!!! ;)

2009-10-03 @ 14:19:06
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0