En helt klart lyckad kväll!

Kvällen började lite panikartat då jag på färjan inser att jag glömt biljetterna hemma i köket på anslagstavlan. Grattis Erica. Bad snälla söta Emmelie att hämta dessa betydande lappar och komma med nästa färja vilket hon gjorde. TUSEN TACK igen stumpan! Sen drog vi vidare mot stan när leveransen var avklarad. Väl där gick allt som smort, vi fick ett bra bord lite vid sidan av allt surr och ståhej i restaurangen och menyn var som följer:

Förrätt
Fisk- och skaldjursterrine med sikromsmousse samt Appenzeller sticks

Varmrätt
(för min del) Rimmad dillbakad torskrygg med skaldjurs Pot-au-feu, färsk potatis och primörer
(för Jonas del) Hängmörad entrecôte med salviapesto, potatisecrassè och balsamicosky

Det var jättegott! Eller, ja, min torsk var väl förvisso inte de godaste jag ätit får jag väl tyvärr säga. Men förrätten var helt fantastisk och Jonas entrecôte var verkligen Grillad (den smakade kolgrillat!) Sen gick vi ner en trappa och spelade bort våra 120 kr i marker som ingick i paketet. Roulette är farligt :P Sen närmade sig klockan dags för show och vi bänkade oss intill den lilla scenen. Och om vi säger såhär, jag kände knappt igen Ted Åström! Han har blivit riktigt gammal faktiskt. 65 år närmare bestämt och i mitt huvud finns det en bild av honom som Olyckan och då såg han ut såhär:

Och det är ju lite annorlunda motför hur han ser ut nu om vi så säger :) För nu ikväll såg han ut ungefär såhär:

Inte HELT olik the man in Black himself faktiskt! Vi ska inte glömma Jerry Carlsson som också var med och spelade och gjorde sin egna tappning av Jerry Lee Lewis. Han var helt fantastisk!!! Både lät som orginalet och spelade piano som orginalet! Kan bara säga, Robert Wells och mr Norman, släng er i väggen! Är helt imponerad! Var tvungen och söka lite på youtube och hittade faktiskt både ett klipp med Ted när han gör sin Cash grej i något annat sammanhang och ett klipp med de båda herrarna som nån filmat förra året när dom gjorde den här showen. Det är inte så långt och inte helt världsbäst filmat, men en liten hint om vad vi lyssnat på iallafall. Sen var jag tvungen o slänga in orginalet också ;) Så håll till godo! Vi är i vart fall fantastiskt nöjda med kvällen! Och Jonas tog Teds och Jerrys autografer ;) Gonatt!

 


Kommentarer
Postat av: mams

kul att det blev så bra! :o)

2010-04-10 @ 18:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0