Slottsskogen!

Idag åkte jag och Emmelie in till Slottsskogen med våra fyrbentingar! Det var inte riktigt lika tipp topp väder, men det dög :) Vi vandrade omkring bland sälar och älgar och hundarna var lite smått skeptiska till en del där i parken. Cash skällde ut getterna, men efter lite köttbullsfjäsk från min sida så var det ok tyckte herr lurv. Frank däremot han ville leka med getterna, och underdånig som han är så lade han sig på rygg framför getterna! Som vi skrattade :D Sen så pussades dom en snabbis också. Ja alltså geten och Frank. Det blev några timmars spatserande, det var en väldigt härlig dag!

Foto Emmelie

Foto Emmelie

Mycket fokus lades på att försöka få våra små att koncentrera sig på oss "mattar" och inte på alla andra djur, folk, dofter and you name it. Så om vi säger såhär, det har gått åt väldigt mycket köttbullar! Hehe... Men Cashen var Riktigt duktig, och jag var extremt stolt över honom vid vissa tidpunkter. Sen så dök Dragan Sniffowitczh upp och då var jag inte riktigt lika stolt och nöjd. För Så kul är det inte att ha en draghund som håller på å slita sönder min hand. *mutter* Men som oftast var han Riktigt Duktig! Fin är han också min lilla skruttis!

Foto Emmelie

Dom var väldigt duktiga båda två! Det blev bara så oerhört tydligt, hur mycket det är som händer i en unghunds liv och utveckling mellan 10 månader (Frank) till 16 månader (Cash) Dessutom till Franks försvar så blev han kastrerad för 2 veckor sedan, så han har inte fått gett utlopp för all sin energi på ett tag. Han kunde lätt jämföras med en kalv på grönbete idag! ;)

Foto Emmelie

Tack Emmelie för en härlig dag! Det gör vi snart igen! :D

Kommentarer
Postat av: mams

han är ju för söt när han lägger huvet på sne.. :)

2010-04-16 @ 08:41:02
Postat av: moi

jaa, de är han! :D hihi...

2010-04-17 @ 00:20:56
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Petra

Gud vilka sötnosar =)

2010-04-22 @ 10:19:21
URL: http://jotjena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0