Inga bilder idag

Nä idag blir de inga fler bilder upplagda. Men det kommer framöver. Är lite för trötter ikväll... Här har repats med orkestern, och det gick faktiskt riktigt bra om jag jämför med förra veckans rep. Vi ska ha den årliga föreställningen, och det övas för fullt. Men i år blev det lite svåra låtar får jag nog säga! Det är sjukt vilket tempo det är på några, och sketen så fort man ska spela... Men det är bara å öva! Skönt att jag har saxlektionerna att ta till. Om vi säger som så - det behövs nötas!

Idag tog vi en liten promenix, vovven, assen och jag. Det var ett helt ljuvligt och underbart vårväder helt plötsligt! Solen var så varm och skön, så det kändes som om det helt sonika hade blivit mars/april! Vi gick bort till djuraffären och där inhandlades det nya tuggben o godis. Och inpregnering till lillemans tassar, och balsam spray som är ett måste med den pälsen. Det var lite kallare på hemvägen dock. Fy för sjutton för skuggan! :)

Jag hade tänkt lyfta fram en blogg som jag fastnat i. Men det är en tragisk och sorglig historia. Jag förstår inte riktigt varför, men den griper tag i mig och jag blir helt nedstämd och jag känner så med familjen det handlar om... För lite över en vecka sedan var det en tågolycka i Täby. Linus, en 14-årig glad, omtänksam och sprudlande grabb, var påväg till skolan när det förbjudna hände. Han blev påkörd av tåget... Dog omedelbart, och tragiskt nog var hans morfar först på plats... Hans pappa bloggar om livet efter tragedin. Linus två systrar har också varsin blogg, men jag vill inte länka de här. Ni får hitta dit via Faschings eskapaders sida. Jag läser den och ibland rullar tårarna nerför min kind. För det skulle lika gärna kunna varit Min lillebror - Gud förbjude! Olyckor sker, och vi kan inte rå över dom. Så är livet.

Känner mig lite nedstämd ikväll. Det har inte bara att göra med ovan nämnda blogg. Min familj har varit vänner till några andra familjer under årens lopp. Och mormor i en av dessa familjer har alltid varit en sån mysperson. Jag träffade henne senast nu när jag var uppe över jul och nyår. Alltid lika varm och go! Igår dog hon, helt bara sådär. Hon fick flytta till himlen och fick träffa sin saknade make. Det känns dock overkligt, och mitt hjärta finns hos hennes familj. Hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Tills vi ses igen!

Kommentarer
Postat av: mam

2010-01-29 @ 10:50:31
Postat av: mams

så fint du skriver om Margit... hon fattas oss alla verkligen, även om hon nu har det bäst hemma hos Gud!

2010-01-29 @ 10:51:23
Postat av: moi

tack mami! ja det är helt enkelt så det känns! kramar"

2010-01-29 @ 19:23:02
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0