Dåliga bloggtider!

Det var ett tag sen sist som sagt. Det var alldeles för bra väder för att sitta inne vid någon dator, o efter att vädret havererade så har inte inspirationen infunnit sig! *s* Men de har hänt en hel del sedan sist, men jag orkar inte uppdatera allt, de får bli de senaste! *S*

 

Igår var vi på en liten spårkurs skulle man kunna säga! Jag tog kontakt med min gamla hundinstruktör från Sandens Hundskola, där vi gick valpkurs och grundlydnadskurs. Ninna är en skön filur, som driver hundskolan och som även är den instruktör vi varit i kontakt med. Så jag mailade henne för någon månad sedan och frågade vad det skulle kosta att gå ett pass med henne i skogen, för Cash och för Emmelie med Frank. Svaret blev, för 2 timmar inkl klöv, 350 kronor per ekipage. Tycker det är ett riktigt bra pris för en privatlektion, så vi bokade tid! Igår åkte så Jonas, jag och Cash iväg och mötte upp Ninna och Emmelie med Frank. Ingen av våra hundar har spårat innan, och jag ska ärligt säga att jag hade extremt små förhoppningar om att Cash skulle fatta galoppen. Hans första möte med klöven var ett läskigt ett. Han gillade den inte! Hans första spår var lite trevande, men han var ändå väldigt duktig för att vara en sån gröngöling! Redan vid spårning nr 2 så var han helt i extas över att få gå en gång till! Han fick gå 5-6 små spår under tiden som Frank gick 3-4 längre spår. Efter det att Ninna hade doppat klöven i blod så var den väääldigt spännande, så han låg gladeligen och gnagde efter han kommit i mål *ler* Så detta är verkligen något som vi kommer fortsätta göra! Nu måste jag bara införskaffa mig lite blod, för rådjursklöven ligger i säkert förvar i frysen! *skratt* Man låter en aningens morbid, och tillslut även helt okänslig sa Ninna igår! *s* Huvudsaken är att Cash tyckte om det, att han fick vara den där urhunden som han är i grund och botten, att få använda hjärnan och nosen och arbeta sig fram. Gött!!!

 

Och idag var det Öppet hus hos hundskolan, och det brukar det vara några gånger per år men jag har aldrig pallrat mig dit! Men idag så sparkade min hundvän G iväg mig *s* (nä, jag beslutade mig om det själv faktiskt, men vädret lockade och drog inte i mig, om vi så säger) Det var en helhärlig tillställning, korvgrillning, fika, små tävlingar, prisutdelning, en massa hundar, u name it (dessutom alldeles helt gratis)! Hade det bara inte börjat regna så hade det varit fulländat! Och jag kan säga som så, att vi har en väldigt trött hund här hemma! Det var mååånga intryck ikväll med alla hundar som han aldrig träffat eller nosat på förr. Han var iallafall jätteduktig, han håller sig alltid lugn o de uppskattar jag!

 

Utöver alla hundämnen - så har vi ju då den stora nyheten! Min käraste lillasyster har börjat komma in i slutfasen på sin graviditet! Så det är ytterst spännande tider! Min mobil är ständigt på, dygnet runt, för annars brukar den åka av på natten. Men nu ska här hållas kontakt! *ler* Du är jätteduktig stumpan, du kommer fixa detta precis som du är grym på allt annat!!! :D Skickar en drös med kramar till dig min söta lillsys!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0