Flitens lampa!

Natten blev en händelserik upplevelse! Satt i godan ro vid datorn och bloggade när Jonas ringde kl 00.45. Han undrade om jag kunde hinna med färjan som skulle gå 00.50! Lite optimistiskt... *ler* Han fick ringa färjan och be dom stanna en liten stund tills jag kom med den, och de ställde upp på detta. Ytterst vänligt! Anledningen var att jag skulle rycka in som fyllechaffis, då en kille lyckats fått i sig för mkt på deras fest i stan. Man är ju vänligheten själv *fniss* så jag, ass och vovve packade in oss i bilen och ilade till färjan. Den stod med bommarna nere och klockan var typ fem i ett, men när de såg mig komma så åkte bommarna upp och off we went. Efter lite felkörning från min sida så hittade jag tillslut min kära andra hälft och vi kom iväg lagomt till att hinna med nästa färja hem 02.10. Det var ju bara det att det gick över till sommartid inatt som bekant, så vi kom därmed hem med 03.10 färjan och kvällen blev en aning senare än planerad! *s* Slocknade som om jag blev klubbad efter 4 nån gång. Så idag har här sooovits som aldrig förr. Både vi av det mänskliga släktet och den här lilla fyrbentingen vi har har sovit hårt och länge. De var gött, fast jag var rätt trött när jag vaknade ändå... :)

Så idag, då har vi fått gjort någt välbehövligt! Vi tömde kyl och frys. Frostade av frysen och slängde en massa skit som behövdes slängas ur både frys och kyl. Rengjorde båda nämnda vitvaror, och nu är de fräscha och fina igen! Jag stod vid disken och diskade lådor för kung och fosterland, och Jonas gnuggade ren kylen och frysen invändigt och gick loss på hyllorna i kylen. Så nu är den biten avklarad! Riktigt härlit faktiskt! Det har hänt en del såna där saker av lite större kaliber den senaste veckan. Bland annat så är mina sommardäck på! We like! :)

Tack min älskling för insatserna! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Blir ju avundsjuk när jag hör ordet sommardäck jag får nog vänta minst en månad till ... ser hopplöst ut här uppe. Glad påsk på dig vännen

2010-03-30 @ 22:03:23
Postat av: Pernilla

Har du sommardäck redan??? Åh så orättvist!!!! Jag vill också har sommardäcksväder!!!!!

2010-03-30 @ 23:06:18
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0