Heldag med vovvsen!

I måndags hade jag och min kära assistent Emmelie en heldag med våra hundar. Det började med att vi åkte hem till henne och hämtade upp hennes hund, sen vandrade vi bort till två djuraffärer och provade bland annat den där klövjeväskan som jag suktar efter. Han HATADE den. Men men, det skiter jag i. Han ska ha en väska sen. Punkt! Passade även på att prova en halti på honom eftersom jag känner att mina händer och armar gråter floder efter de där promenaderna när han är allt annat än exemplarisk i sin koppelgång. Det hatade han ännu mer. Men jag ska fundera lite på det så får jag se hur det blir... Han blev helt klart mer följsam med den på. När vi så tillslut hade kommit oss till bilen igen så hade det helt plötsligt redan gått två timmar av vår dag! Vi som bara skulle gå ut med hundarna lite innan vi åkte iväg för stadsträningen - som var målet för dagen! Men vi åkte in till nordstan och killarna var jätteduktiga! Har satt upp som mål nu att åka in iallafall en gång i månaden med dom så det blir något utav träningen. Cash har varit inne där bara 3 gånger om jag räknar rätt, med måndagen inräknat. De är lite lite kan jag tycka. Så nu ska här bli ändring! :P Jag passade på att shoppa till älskade lillsys som fyllde år i tisdags! Kan inte gärna skriva vad som inhandlades, men kan säga att jag är rätt nöjd! :) Hundarna låg och tittade på medans det shoppades, rätt gött faktiskt. Efter lite donken och shopping så åkte vi hem, och jag tror att det totalt hade gått närmare 5 timmar sedan vi gav oss iväg! Behöver jag säga att vi hade två stentrötta hundar efteråt? Det var för övrigt inte bara dom som var trötta, Emmelie och jag var helt slutkörda!

Har precis avslutat en omgång pälsvård. Det är så skönt att han är kortklippt! Det tog inte mycket mer än en halvtimma och borsta igenom honom ikväll! Sen passade jag på att klippa lite på hans mohawk också! Hihi... Han är så söt vår lilla prins! Även om han går med stora kliv in i tonåren... Phu!!!

Nu är det inte många dagar kvar innan mamma o pappa kommer! Det ska bli rackarns skoj alltså! Ser verkligen fram emot detta! :D Vet en liten fyrbenting som kommer bli överlycklig med! :D

Nähäpp, ta hand om sig där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0