Hög tid för uppdatering!

Jag får be om ursäkt att det inte varit någon aktivitet här på bloggen. Sorry! Men här kommer iallafall en snabbgenomgång av veckan som gått!

Lördag Jösses vilken rolig dag! Jag skrattade så jag grät stundtals, och detta tackar vi Persson, Matte, Sofia och Bohm för! När Jonas och jag träffades så hade han och grabbarna ett stående koncept på lördagarna. Det vankades som oftast "Pling" hos någon med canal plus. Fem-kronorna åker fram och spelet kan börja. Det kanske bara är jag som är ovan vid detta evenemang men i korta drag så gör man som följer: varje person väljer ett lag (det handlar alltså om fotboll och premier league) och laddar upp med sina mynt. När så matchen är igång så måste man slänga in en femma varje gång det plingar i nån match. Är det då ett lag som någon har valt så går pengarna till denne, är det inget valt lag så lämnas pengarna i den växande potten. Persson den skurken tog hem "storkovan" även denna gång, tydligen var det samma sak sist de plingade. Till saken hör att det är riktigt länge sen sist, jag vet inte riktigt om jag sett de 4 pöjkan samlade så där utan hockeyn som anledning på ja jag vet inte riktigt hur länge? Inte sen vi flyttade ihop tror jag, och det är ju snart 4 år sen! Så jag tycker det var riktigt himla tokskoj att de ville komma hem till oss och hänga! Persson fick åka hem efter plingandet, till sambo och barn som kallade på uppmärksamheten *ler* Men resten av gänget hängde hemma hos oss tills sista bussen skulle ta dom hem, vilket blev att de åkte iväg med färjan som gick tio i tre! Kvällen gick vidare i spelets tecken, med sällskapsspel och hör och häpna Sing Star! Sofia och jag vann stort över grabbarna! Weeihooo! Hihi.... Här kommer så tillslut lite bilder om detta event! *s* Ja just det, det var ju en till liten kille med - Zlatan! En 5-årig liten affenpinscher som var ännu mer avvaktande än vad lilleman kan vara.

Sofia har öppnat en av de där lömska ölen som fullkomligen skickade iväg en kaskad av   skum så fort de öppnades! Skitskumma bokstavligt talat! :P

Persson ser mest bara glad ut! *ler*

Bohm, Matte och mr knas Jonas!

Ännu en av de där hopplösa ölen
som intas av Matte :)

Matte och hans Sofia, när vi spelade
Gallimatias. Det är ett sjukt roligt spel
om jag får säga min mening! ;)




Zlatan lärde Cash rackartyg, när han
visade hur man gjorde när man hoppade upp
på ryggstödet av soffan och vandrade ner
på armstödet... Grr!
Tur nog så är det inget som upprepats sen! :P


Zlatan och Cash sniffar lite, lite
försiktigt på varandra. Två
väldigt försiktiga generaler!




Zlatan blev trötter och
gick och gömde sig bakom
första bästa kudde! :)




Tyckte att det här kortet blev så fint
på Bohm och Cash! Han satt sådär rätt
länge, tror han tyckte de var mysigt!
Eller, det tror jag allt att båda
grabbarna tyckte ;)





Söndag Jag fick helt enkelt nog. Skämdes som en hund och tog tjuren vid hornen. Cash hade gräsliga tovor i typ hela pälsen. Det var faktiskt riktigt fruktansvärt. Än en gång världens sämsta matte... Hade ju låtit hans päls varit lite längre över vintern, och det innebär ju även mycket mer pälsvård som jag inte utfört som jag borde. Så på söndagen fick det helt enkelt bli som det blev med Cash kontra kylan. Pälsen skulle VÄCK! Emmelie och jag jobbade på varsit håll i 2.5 timma, och då var han ändå inte klar... Men det fick räcka för den dagen. Han fick lite kycklingbakben tyvärr, för där var riktigt, riktigt hemska tovor... Men han är söt ändå! Och en sån fantastiskt härlig mjuk och len liten kille vi har nu! ;)


Måndag & tisdag har liksom flutit ihop för mig, och jag är väldigt osäker på vad vi gjorde när! *S* Men jag har för mig att det var promenader på en timma båda dagarna och vägning av herr lurv. Efter all päls åkt av så hade det minskat med 2hg på vågen. Hur mycket som är kroppsfett är jag osäker på dock. Men hur som helst så har våren äntligen börjat visat sig hos oss och det är helt ljuvligt!!! Mindre ljuvligt är hur Cash ser ut när man kommer in, men så är det och så får det vara. Men det är inte så najs med kolsvarta ben och mage.

Onsdag Dagen drog igång årets projekt på allvar. Det handlar om kulturskolans årliga projekt, och det känns som alltid som ett enda stort kaos när den första genomdragningen är avklarad. Man tänker som alltid att, hur i sjutton ska det här kunna bli en föreställning??? Men det brukar ändå kunna bli riktigt bra när det väl gäller, det är ett märkligt fenomen det där... De är la inte värt att lägga upp för många bilder på repet såhär veckorna innan, men tre bilder kommer iallafall här!

Foto av Emmelie

Torsdag & fredag innebar mera ut och vandra för Cashen. Svärmor tog med honom ut på en rask promenad runt hela Hönö bägge dagarna, och jag är oerhört tacksam! Nu är det min starka förhoppning och övertygelse att han SKA fortsätta gå ner i vikt! Dessutom tycker jag att han äter lite sämre nu när han bara äter light fodret. Nu är jag på jakt efter en riktigt bra klövjeväska. Sen så är det allvar på riktigt! ;) Har hittat den här på nätet som jag tycker verkar vara riktigt himla skitbra. Men kostar 850 kr på rea, annars en hundring till. Det finns en annan variant också, en blå, som är lite billigare. Men den här har en sak som jag gillar. Nämligen inbyggda vattenbehållare i bägge väskorna, och ett komprimeringssystem som tydligen ska fördela tynden om jag fattar rätt. Jaja, vi får se vad det blir. Men den här ligger högt i topp hos mig just nu, ännu mer sedan jag hittade måtten på tillverkarens sida, så då vågar man ju faktiskt beställa den. Här hittar man den.


Kommentarer
Postat av: mams

plutten blev så söt så! :o)

2010-03-07 @ 12:36:43
Postat av: Lillasyster

Kan ju bara hålla med mamma =)

2010-03-08 @ 08:29:08
URL: http://urpluggad.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Härligt att äntligen höra från dig :)



Underbart söt bild på lilla C!!! (den med lilla nallen)

2010-03-09 @ 23:59:29
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: moi

Han bugar och bockar över alla komplimanger! ;) Och matte håller också med för den delen! Är både nöjd och stolt! ;)

2010-03-11 @ 23:12:25
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0