Bakat!

Sådärja! Nu är nästan allt bakat inför lördagens kalas! Ska bara slänga ihop en mjölk och mjölfri kladdkaka på lördag *ler* Men de kommer gå fort. Ja, så ska jag göra den beställda - nu mer årliga - jordgubbstårtan också! Något säger mig att jag får åka in till Maxi på torsd/fred och köpa jordgubbar om jag ska få tag på färska.

Hehe, nu kör Jonas igång sin present som han fick av föräldrar med respektive och några av hans syskon. Han önskade sig bara en endaste sak, förutom en platt TV *s* Det var det lite mindre dyrare alternativet: ett Surround system, och han fick ett Panasonic! Så idag har han dragit den sista biten kabel för att få till de bakre högtalarna, som nu står på små fina hyllor! Det blev helt klart bra! Och eftersom svärfar precis kom ner så var han tvungen att demonstrera! Den ende här hemma som inte gillar ljudet och sub'en är vår fyrbenting. He DOESN'T like! Ja, där kom han inspringande i datarummet. Tycker visst att det är riktigt obehagligt det där. Men vi tycker att det är väldigt trevligt! Nu saknas bara TV'n! *ler*

Ja bakningen ja, nu har här bakats totalt:
  • Fudgesnittar med grovhackad center
  • Rulltårta à la klassiker med jordgubbssylt
  • Vaniljmuffins med marsankräm
  • Chokladrutor
  • Kokostoppar
Sen så är det som sagt bara tårtan och kladdkakan på lördag! Nice, nice! Är så gött att det är gjort! Apropå det så ska jag nog gå å skära till Chokladrutorna nu... Och äta lite kanter! *S* Take care!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hur vore det inte om du skickade lite godsaker till din väldigt sötsugna lillasyster?

2010-05-05 @ 15:58:14
URL: http://urpluggad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0