Första snön o föreläsning!

Ja hur märkligt är det inte, det var lite vitt på marken idag! Snöade lite sporadiskt under dagen, och halv sex åkte jag iväg på en föresläsning "Berikning/Aktivering" (teori med tips och ideer) och vid färjan började det snöa en hel del faktiskt, och på andra sidan var det faktiskt helt vitt på marken! Föreläsningen var klar vid nio ungefär och då fick jag slira fram till bilen i en 3-4 cm snö. Konstig känsla! Men här hemma hade snön smält igen, tack och lov ;) Föreläsningen var väldigt intressant, det brukar alltid vara det när Ninna Lindman är i farten!

Lite kort om vad den innehöll kommer här:

Med mental aktivering sysselsätter man hunden med uppgifter som liknar för hunden naturliga sysselsättningar. Hunden får på så vis utlopp för sin energi på ett naturligt sätt och man förebygger eventuell understimulering.
Gör din hunds liv rikare.
Aktivera din hund och dig själv.
Stärk relationen mellan hund och ägare.
Lär dig skillnaden på berikning och aktivering.

En fras som hon avslutade föreläsningen har etsat sig fast i min skalle *ler* "Vi gör livet för lätt för våra hundar!!! Gör livet surt för dom!" ;) Självklart inget elakt med detta, utan mer att vi borde låta våra hundar få vara mer aktiva t ex med maten, att få jobba för maten eftersom det är ett sånt stort grundläggande behov hos hunden. Det är egentligen ganska onaturligt att bli serverad i en skål, och hon hade en uppsjö med idéer som jag ska renskriva någon dag framöver. Ikväll är jag för trötter för att kunna fixa detta... :)

Imorgon blir det en jobbig morgon för fröken erica. Jag måste vända på dygnet... På torsdag ska jag läggas in på sjukhuset för att göra en nattmätning igen. Den här gången med min nattrespirator. Och dom har ju det fantastiska dygnet på sjukhuset att man går och lägger sig för natten vid 21 tiden! Idioti! Det är ju i princip min eftermiddag det :P Trodde helt seriöst att dom skämtade med mig första gången. "Ja då kan du ju vara ombytt och klar för natten så att han (sköterskan som ska fästa alla kablar och bröte på mig och ta det förhatliga blodgasprovet på mig) kan göra klart dig för mätningen då. Han kommer förbi vid nio." "NIO? Skämtar du med mig??!" "Hehe, nä, men han kan ju ta dig sist då. Det blir kanske halv tio istället då." "Oooookäj, ja jag får väl göra det då." Jag kan nämligen inte gå på toa efter han satt dit alla kablar, så det gäller att verkligen försöka att somna inom en rimlig tid för att inte bli nödig igen :P

Så alla som känner mig förstår ju hur onormalt det är för mig att göra natt vid halv-fjutt-tio! Hävdar bestämt att mina mätningar därför aldrig blir riktigt korrekt visande. Men men... Därför måste jag ju försöka att vända på mitt dygn så imorgon ska Jonas slänga upp mig 7.30 när han går upp. Samma visa på torsdag. Så förhoppningsvis kommer jag kunna somna innan 23 på torsd. Men vi får väl se hur bra de kommer gå *S* Har iallafall lärt mig att det inte på långa vägar räcker med att gå upp tidigt samma dag, det hjälper inte ett skit. Ja just ja, sa jag att vi gick och la oss kl 3 inatt och sov till efter 13 idag? Det kommer bli en fröjd att gå upp imöra....! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0