Glömde rapporten :)

Jag ringde verkstaden igår, fredag, för att kolla läget. Tänkte att jag bara skulle göra en liten smått desperat koll för jag trodde egentligen inte på att jag skulle få ett lovande besked. Tyvärr var mina misstankar helt korrekta, dom hann inte bli färdig innan helgen. Dom väntade på att få "kylen", och han hoppades på måndag. Det innebär att bilen blir klar tidigast tisdag. Sunkelisunk! Blir så snabbt bortskämd med att kunna ta mig vart jag vill när jag vill. Nu glömmer jag liksom bort att jag inte är lika rörlig och får påminna mig med ett "just ja" lite nu och då! :P Såå typiskt mig skulle jag vilja säga!

Ja, ja. Nu har vi iallafall fått upp alla ljus i fönstren! Det är två ljusstakar och en julstjärna här hemma, som vanligt! Vi har inte så många fönster nämligen. Julgardinerna åkte upp igår. Börjar kännas lite advent nu faktiskt! Ute kan man ju knappt vistas iallafall, för kylan har då krypit ner hit också.. *hutter* I skrivande stund är det -7.5 och med vår fuktiga kyla så kan jag lätt jämföra det med minst -15 uppe i Sundsvall! Det är sviiiiiiiinkallt! Stackars Jonas fick jobba nere i hamnen en sväng idag också, på skärgårdsmarknaden som parkeringsvakt. Stå ute i den där rackarns kylan i 1½ timma! Fy för rackarns alltså! Förresten, hela ön blev kolsvart förut ikväll! Det var bra att jag hade mobilen i närheten som kunde lysa upp för det var verkligen becksvart! Så lagomt till att vi tänt en drös med ljus, då kom strömmen tillbaka! Så typiskt! *s* Fast det var rätt bra ändå, för det hade blivit så himla svårt att laga tacos middagen annars! Den satt där den satt kan jag säga, sen när den väl var färdig för intagning ;)

Nä, nu är det dags att krypa till kojs och joina mannen i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0