Kroppen, en lömsk sak

Jag har kört rätt hårt med min stackars urinblåsa i alla år. Men nu har jag lärt mig min läxa. Tror jag. I måndags ignorerade jag det faktumet att jag började bli lite nödig sådär vid 4 snåret. Jag insåg lite väl sent att jag borde ha bett Jonas slängt mig på toa innan han åkte till jobbet, vilket var så dags då han redan varit på jobbet i en timma! Jag kan med facit i hand säga att det är Väldigt dumt att tvinga sig själv att hålla tätt i 8.5 timma. Den stackars blåsan mår inte bra då! (Nähä?!) Jag fick väldigt ont efter den där natten och igår em gick jag till vårdcentralens jour. Det var dock det segaste besöket jag gjort där, för det tog 3 himla timmar innan jag blev klar! Dessutom hade det tydligen bara varit 3 före mig i kön när jag anmälde mig. Får inte riktigt ihop den där ekvationen men... Kära doktor B sa att det antingen blivit en infektion i blåsan och att vi kunde behandla med penicillin - eller ha is i magen och se hur utvecklingen tedde sig ifall den helt enkelt bara blivit uttöjd. Vi valde alternativ is i magen helt enkelt. Däremot bad jag om att få ta ett HB, eftersom jag är så fruktansvärt trött nu för tiden och har varit en längre tid. Vi snackar typ minst ett halvår men förmodligen upp mot året. Jag blev mer eller mindre beordrad av min mor att kolla upp sköldkörteln. Och eftersom jag ska tillbaka till vårdcentralen imorn ska jag eventuellt få ta ett sånt prov. Om läkaren höll med mig, sjuksköterskan skulle kolla med honom... Känns som att det kan bli en lång process detta... Men Nåt Är Fel med mig. Jag brukar ju alltid vara kvällspigg!! Men nu sitter jag här o håller nästan på att däcka av trötthet. Det är liksom inte jag. Det vore onekligen trevligt med en förklaring...

Kommentarer
Postat av: Ansibecki

Hoppas de hittar felet och kan åtgärda det på ett smidigt sätt! Kramar

2011-04-08 @ 22:29:41
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0