Hemfärd, hosta och Musik!

Ja förkylningen den härjar på som sagt. Efter mitt förra inlägg så har jag fått sova sittandes. Kan inte andas annars.. Så nu är min kropp lite trötter och seg, den vill få ligga neeeer! Hehe... Hur som haver, igår ringde jag "min" sjuksköterska i Respiratorteamet och rådfrågade henne lite om hur jag borde agera. Akuten eller inte, osv. Hennes ord var:

B: Jaha, först och främst. Vilken färg har det??
Jag: Gult.. och idag grönt.. (tycker verkligen inte om att prata om sånt här!)
B: Då får du åka och kolla upp dig så fort du kan, för det tyder på att det är baskilusker (hennes ordval *s*) i farten! En läkare borde verkligen kolla på dig och lyssna på dina lungor.

Och eftersom jag är så himlarns lydig så åkte jag iväg till jouren på vårdcentralen och träffade en läkare som i princip bara fick höra "ja, jag är ju förkyld som alla andra med en jobbig slemhosta som jag knappt kan hosta upp" (ja, de är inget roligt samtalsämne jag vet, sorry!) Då sa läkarn att det inte var något snack om saken, jag skulle ha antibiotika. Men vi skulle ändå kolla upp mitt crp för att se om det låg en lunginflammation i grunden. Hon hörde att det lät mest från min vänstra sida, så jag antar att hon befarade att skiten satt i lungorna. En snabbsänka senare visade att den bara låg på 8, så det var ju skönt! Ingen större infektion i kroppen. Ja just ja, innan jag gick till labb så bad jag henne kolla i mina öron också. När vi landade i söndags så gjorde det så fruuuuktansvärt ont i mitt ena öra, så jag bröt ihop. Grät som en unge och ville landa helst på studs! Hon kikade i örat och sa: Ja de ser inte bra ut, du är illröd och har blåsor. Jag undrar just varför det gjorde så ont när vi gick ner för landning? ;) Jag fick iallafall min antibiotika som jag ska äta i 9 dagar, 7 left to go!

Ja så nu äro vi hemma igen. Det är alltid med ruskigt blandade känslor! Jag hinner vänja mig så otroligt mycket av att få vara hemma i mitt föräldrahem med hela familjen och alla gamla o nya vänner. Det hinner nästan bli det normala, och att då komma hem hit till vårt egna hem blir en liten krock i tillvaron. Samtidigt hade jag värsta separationsångesten när jag skulle Åka hemifrån upp till min familj, så jag är nog rätt hopplös! Nu önskar jag bara att jag ska få bli frisk igen och att orken återkommer! Men det kommer väl snart får jag hoppas! Imöra är de ju trots allt dag 3 med piller.... *hoppas hoppas*

Så över till den sista delen i dagens inlägg. Musik! Vår familj hade som vanligt en spelning i Kapellet den 2 januari! Det är alltid lika roligt, men jag var sjuuukt nervös den här gången alltså...! Det är en tjej som filmat lite med sin mobil (antar jag?!) så jag tänkte bjuda på några klipp! Det är filmat "på riktigt" också, om jag kommer ihåg när jag får en kopia i min ägo ska jag lägga upp lite bättre klipp! :)

All I need is you

 

Lullaby (Goodnight my angel)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för skön musik! Krya på dig!!

Kram Ingemo

2011-01-13 @ 22:23:59
Postat av: Pernilla

Åh vad fint det var!!! Vilken otroligt vacker låt "Lullaby" är!!



Hoppas du kryar på dig snart min vän!



Kram

2011-01-17 @ 01:17:04
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0