Hög tid för en uppdatering I guess!

Ja, jag är verkligen inte en duktig och flitig bloggare - jag vet! Men nu kommer det iallafall ett inlägg i debatten igen *s* Det har varit lite fullt upp den senaste tiden om man så säger. Min kära älskade lillebror skulle ju fylla 30 den 23 maj, och det donades och planerades och skapades en massa innan dagen D. Så den 19 maj packade jag, min älskling och vovven in oss i bilen och åkte till landvetter där planet skulle avgå på kvällen! Skönt med direktflyg som bara tar en timma upp till midlanda! Wihooo! Inte var de dyrt heller, oss tre tor för 1800 kr. (Då kostade det 300 för Cashen att åka fram o tillbaks också.) Det var första gången som lilleman skulle flyga! Det gick rätt bra (tror jag) eftersom han var nere på golvet i sin flygväska halva tiden på uppresan. Mot slutet märkte jag dock att han låg och skakade en del. Men med kycklingen i början gick allt som en dans! :P Då hann han nog inte tänka på nervositeten utan slafsade i sig småbitarna med friskt humör! :)

Hur som haver, det var sååååååååååååååååååå skönt och få komma upp till la familia!!! Jenny o Henke  hade ju dessutom aldrig fått träffa Cash, så det var lite extra skoj! (Hade planerat att höra av mig till dig Pernilla, men dagarna sa swhosch! Filåt! Vi kommer i juli igen, dåå får våra vovvar träffas! Om du vill?! *ler*) Tisdag kväll flög fram i friskt tempo och sedan fortsatte dagarna i ungefär samma anda. Systerysters stora svarta fara Chico fick träffa lilltrassel på onsdagen o det gick hur bra som helst. Cash tyckte nog att finafina Chico var liite i det stora laget med sina 40 kg, men dom nosade så fint så på varandra under veckan som gick! Kommer bli bra de där! :) Det var iallafall en helslut liten Cash innan kvällen kom! Hehe.. mkt nytt att ta in för en liten kille!



Som sagt, det var väldigt skönt o komma upp till gänget igen. Vi var ju faktiskt där i jul o nyår sist! Å de är ju ett tag sedan som bekant! Å de var ju en del som skulle fixas innan dagen D. Grejer skulle shoppas, tidning skulle skapas, printas ut och monteras, lokal skulle iordningställas, och henrik skulle inte se nåt! :P Det är alltid så skoj och smyga med sånt här och vara lite hemlig. Käre bror är inte speciellt lagd åt det nyfikna hållet, men även han var allt lite nyfiken på vad lördagen skulle innebära! Hihi...
På kristihimmelsfärdsdagen vankades det ytterligare kalas! Kussefin och hans Sara fyller samma vecka, och passade så lägligt på att slå ihop det mitt i smeten! :) Så mycket mysigt umgänge och massa onyttigheter proppades i våra kroppar! Jonas upptäckte kanske den godaste tårtan ever i hans ögon! "Titta älskling! Jordgubbstårta OCH vaniljsås! Det kan ju inte BLI bättre!!" Det är ju som så, att kära kussefin inte tycker om grädde, så jag antar att det var därför tårtan inte hade någon grädde utan vaniljsås istället! Det var vansinnigt gott! Och min älskling är ju smått tokig i både jordgubbstårta och vaniljsås, så ja. Det kunde inte misslyckas! ;) Allas vår söta Oscar hade ju blivit så stor!!! Han sprang omkring som en liten äkta buse, och vad lång han blivit!!! Ja jösses, tiden den bara springer iväg! Här kommer lite bilder från dagen, men tyvärr lyckades Sara inte komma med på någon bild! Eländigt nog!



Cashen fick stanna ute på altanen eftersom kussen vår gått å blivit mer o mer allergisk. Eländes elände! Men Cash trivdes rätt bra i sin flygväska, och satt mest i den och såg söt ut! :) De var en härlig dag hur som helst! :D Ser fram emot juli då det lär bli fler dagar som denna, med lite mer värme dock får jag hoppas! *ler* Efter kalasandet så tog grabbarna grus (dvs Henke, Jonas och Mattias) sig iväg på en liten fisketripp! Jag tog och stal bilderna som mannen i huset tog under kvällen och här kommer dom!



Sedan blev det dags för veckans stora händelse. 30årsfestandet! Henrik hade bara fått direktivet att han skulle vara duschad och klar kl 14. Det var det enda han visste, så kl två parkerade mamma, pappa, jenny, mattias, sofi (systers kombo), jonas, jag och cash utanför broders hem. Systeryster fick uppdraget att hämta bror och när hon kom upp så öppnade han dörren med ett stort leende! Hihi... tror att han var lite förväntansfull faktiskt *ler* Så när dom kom ner och ut till oss på parkeringen så sjöngs det för honom och pappa spelade en fanfar på trumpeten! Ordentligt infirad! Sedan åkte grabbarna iväg på hemligt äventyr. Eller ja, Henke fick först välja; Mc D eller MAX. Enkelt val, MAX i alla lägen! Sedan åkte dom in till downtown och spelade biljard ett tag! Allt för att vi skulle få stället för oss själva, och det ställdes upp bord och stolar, det dukades och lades fram den eminenta Chapelroad Magazine till alla gäster. Bror bor för övrigt på sagda gata, så det bidde ett bra namn på tidningen tyckte vi! Klockan rullade på och gästerna började droppa in! Det som nog var mest förvånande för bror, var att se sin gamle kombo Anders från Jönköpingsåren där på festen med sin kära fru Johanna! Dom hade åkt längst, om vi inte räknar med mig o jonas *ler* Det var riktigt, riktigt skoj! Men nu går jag händelserna lite i förväg. Kl 18 var det sagt att vi skulle börja, och nån gång sisådär kvart-tjugo över så hade alla gäster anlänt. Så då fick Jonas grönt ljus för att komma ner med bror! Vi radade upp oss och väntade, och väntade... Dom höll ju på med en fifa match för sjutton, den kunde man ju inte bara avsluta. *morr* Men tillslut så kom födelsedagsbarnet med min käraste i släptåg och då sjöng vi For he's a jolly good fellow och Henrik han bara log. :) Jag är så tacksam att allt blev så bra som det blev, och att framförallt Henrik var så nöjd med kvällen som han var! Det blev en toppenkväll! Och här kommer det lite mer bilder.


Fr v: 1) Henrik i egen hög person. 2) Henrik och ovan nämnda Anders och Johanna! 3&4) Jag bestämde att henke skulle få svettas lite. Han är ju för er alla som känner honom sådär hopplöst duktig på att spela ALLT. Men något som ändå inte är sådär värst bekvämt för honom, är den gamla hederliga saxofonen! Så, han skulle spela. För det hade jag bestämt. Punkt. Å spela gjorde vi! Å tjohej vad kul vi hade! Hihi.. Det bidde den gamle putti putti, och pappa o jag hade övat in lite blås, och syster hade fått övat lite på kompgitarr. Resten fick öva lite innan alla kom på kvällen. Det är rätt gött när man har så mycket musiker runtomkring sig, det behöver inte styras upp så mycket, utan allt eftersom folk anlände så fick dom frågan "ah, men va bra, vill du spela trummor/bas/gitarr?" Perfect! Det var väldans kul! 5) Mamsen sjöng en sång för bror, en sång som han har introducerat till oss som Alison Krauss spelat in. Den är väldans fin, och mams gjorde den jättebra! A living prayer heter den. Innan mamma sjöng den, så sjöng Jenny o Freddan en låt som dom gjort till bror! Tyvärr fick jag inte tagit nåt kort på dom, men jag hade fullt sjå med å hålla tårarna i ordning. För jösses, den låten är helt fantastisk!!! "Brother - there's a fine line to walk and you do..." Får rysningar bara jag tänker på den! Så bra jobbat!!! 6) Kvällen avslutades kan man väl säga, med att brors countryband Pledge spelade! Aah, de är ju så grymmens bra så man vet liksom inte riktigt vart man ska ta vägen!?! Det svänger som sjutton, och stämsången är fenomenal, och, och, och, och! Ja.. jag har inte riktigt tillräckligt med ord som synes! Keep on om man så säger! 7) Det var nästan så att hela gamla gänget var samlat! Danne (längst till vänster) och Ante (tredje från höger) dök upp vid tio nån gång har jag för mig. Dom bor liksom i Sthlm nu för tiden! Kvällen blir ett härligt minne, för en lång tid framöver! :)

Nä, nu orkar jag inte skriva mer. Njurunda veckan är inte riktigt färdig återberättad än, men det får bli en fortsättning imorn eller så! :) På återseende!

- KRAM -

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja de va ju en välbehövlig uppdatering! kul att se alla bilderna :o)

2009-06-04 @ 22:04:15
URL: http://urpluggad.blogg.se/
Postat av: moi

hehe.. jo, typ! å ändå är jag inte färdig, får la fortsätta me de nu då kanske... ler

2009-06-04 @ 22:13:14
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Nilla

Klart vi ska träffas i juli!!! Hör av dig när du är hemma, eller på väg hem hit. Jag har semester från den 11/7. Är borta med syster 12-15, men sen är jag hemma resten av juli. Små bebbarna våra måste ju bara få leka av sig och träffa varandra!!!



Hoppas allt är bra med dig/er!!!



Kram

2009-06-06 @ 23:35:06
URL: http://www.mina-tankar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0