Sjukhuset, here we go..

14.00 Fick aldrig tag på några på hjärtmottagningen, så jag ringde sjukvårdsrådgivningen o pratade med sjuksköterskan i 25 minuter! Innan vi la på hade hon tvingat mig att åka in till akuten och att jag skulle ringa 112 så dom skulle få göra en bedömning Hur jag skulle färdas in.

Hon: det är ju inte aktuellt med blåljus direkt, men låt dom avgöra hur du ska åka.
Jag: så du tycker inte jag ska köra alltså?
Hon: nej, nej, nej, nej! Absolut inte!

Nu sitter jag i bilen, på färjan. Bakom ratten! Så trotsigt av mig. Hoppas INNERLIGT att det INTE kommer ta de obligatoriska 14 timmarna på akuten... Helt sjukt men sant. Brukar inte ta kortare tid än så. Kunde väl aldrig tro att jag skulle sakna Sundsvalls akutvård, men där går det iaf fort!

15.00 Jäpp, då satt man här då. Funderar på om jag skulle ha gått en sväng till pressbyrån sen.. Börjar kurra i maggen. Be en bön om att det
1) kommer gå rekordfort
2) inte är nåt farligt överhuvudtaget. Såklart har jag mindre känningar nu. Så typiskt. Men de tänker jag INTE säga! Höres....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0