Operation väggfäste

Gårdagen gick nästan till historien som den mest utdragna monteringsdagen ever! Vi höll på i 5 timmar med att få ihop detta härke till väggfäste som skulle sättas upp på vår nya, fina tvbänk! Eftersom Jonas vet hur jobbigt det är att försöka koppla i och ur kablar på en upphängd platt-tv, så ville han ha en upphängning där man kunde vinkla och dra ut tv'n från väggen. Så några tusenlappar senare var denna historia införskaffad från Vogel's.

Alltså, folk brukar kunna klaga på IKEAs beskrivningar. Men efter att ha monterat tre bokhyllor och denna tvbänk från IKEA och sedan det här himla fästet, så är förstnämnda varuhus instruktioner rena barnleken!!! Det var så många olika skruvar och brickor som man skulle försöka lista ut vilken som vi behövde, och att överhuvudtaget begripa sig på instruktionerna krävdes att man hade kopplat in sladdarna ända fram i hjärnan om vi så säger. Men nu är iallafall allt på plats, förutom en vägghylla som ska upp ovanför tv'n. Dessutom ska vi försöka att trolla bort lite sladdar som går till surroundljudet... Jag har "tyvärr" ärvt pappas allergi för sladdar! *s* Men annars så är allt jättefint! Ska lägga upp lite bilder sen när allt är färdigt! :)

Alltså, jag undrar vad som hänt min rygg... Igår var jag jättesvullen på höger sida intill ryggraden. Det var en STOR skillnad på höger och vänster sida. Och jag har riktigt ont... Svärmor tror jag har en riktig inflammation, och jag har ingen anledning att inte tro henne. Hon brukar ha koll. Men jag tror jag ska försöka få tag på min sjukgymnast jag haft tidigare och se om hon mot förmodan kan ta in mig inom en snar framtid för en koll. Men dom brukar ha rätt tjockt, så det får väl bli vårdcentralen och jouren inom den närmsta tiden om det inte ger med sig ordentligt. Det värsta är att jag verkligen skulle behöva göra en rejäl pälsvård på lilleman. Men blotta tanken får ryggen att knyta sig! Jag vet ju hur knäckt jag är i vanliga fall, dagen efter en omgång. Mycket gnäll nu! Men jag brukar ha en tendens att bli gnällig när jag har ont! *GNÄLL*

Och innan dygnet är slut får jag allt uppmärksamma
lilla mamma på morsdag här med!!!
Hoppas du haft en härlig morsdag mamsen min! Och hoppas att det kommer ett "paket" på posten imorn! Annars blir jag ännu mer grinig! ;) Önskar dig allt gott!!
KRAM på dig mami!!!





Kommentarer
Postat av: mams

jag ser fram emot posten idag! återkommer! :o)

2010-05-31 @ 11:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0