Bombhot säger ni?

Jag skulle in till stan idag och träffa en kär vän som jag inte träffat på ett helt himla år! Hon har ju dessutom fått en liten söt dotter sedan vi sist sågs, och nu äääntligen skulle vi träffas inne på Café Vallgatan (eller vad det nu har för nytt namn?!) Min vän M ringde efter 12 och berättade att det var ett bombhot mot centrala Göteborg, vid Nordstan ungefär. Så folk i hennes omgivning kände sig inte så trygga över att hon och hennes dotter skulle in till centrum, vilket jag inte heller kände mig så überpigg på när hon informerat mig om nyheten! Såå, vi bestämde ny plats! För träffas skulle vi! Så det så! :) Det blev mysiga Villa Belparc inne i Slottsskogen istället! Lilla fröken sov som en stock i sin vagn och vi hann avklara en hel del prat innan vi kom så långt som att beställa fikat *skratt* Phu... En latte och en något så märkligt (och väääldigt mäktig) Björnbärs cheescake muffins inskaffades! Klarade bara av att äta halva, för jösses så kompakt och sliskigt! Men gott så länge jag orkade med den, hehe! Det blev några timmars prat och sedan skildes vi åt med löftet om att SNART gå på bio, utan barn *ler* Det ska bli skoj, för nu sjuttsiken också ska det inte gå ett år innan vi ses... Basta!

Nu sitter jag här hemma aaaalldeles ööövergiven.... Hehe, äh, Jonas har åkt in till stan o ska gå på fest hos en av sina gamla blodsbröder *ler* Det kan han gott ha! Ser fram emot en soft hemmakväll faktiskt! Funderade en halv sekund om jag var sugen att haka på, men nä, jag kände faktiskt inte för det! :)

Igår åkte däremot jag och mannen i mitt liv in till stan och gick på bio! Vi såg The Last Airbender 3D (Action, Äventyr, Fantasy) som vi inte hade hört ett ljud om innan, och det kan ju ibland vara lite farligt men vi chansade! :) Så här står det om filmen på sf.se

Luft, vatten, jord, eld; fyra nationer sammanbundna av ödet. Eldnationen startar plötsligt ett brutalt krig mot de andra och ett helt århundrade går utan något hopp finns om att få ett slut på förödelsen. Slutligen ger sig den modige Aang ut i striden, då han inser att han är den ende Avatar vars krafter är så starka att han kan manipulera alla de fyra elementen. Aang slår sig ihop med Katara, som kan manipulera vatten, och hennes bror Sokka, för att försöka återskapa balansen i en krigshärjad värld.




Men vi tycker nog att filmen ibland kändes lite B, men den är sjukt snyggt gjord så det är mer att några av karaktärerna inte kändes så kompetenta som skådespelare. Men Noah Ringer som spelar Aang är riktigt duktig tycker både jag och Jonas! Han är trots allt bara 14 år killen! Och som jag förstår det är det även hans första film.

Summa summarum, filmen är sevärd men är kanske inte så bra som den Hade kunna varit! Men jag ångrar absolut inte att jag sett den, och 3D är så rackarns coolt och snyggt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0