Tack Jojo för awarden!

Jag fick mig ju en award från Jojo som huserar här och dålig som jag är på att blogga den senaste tiden så har jag ju inte följt upp mitt uppdrag i samband med denna! Först, ett jätte tack ska du ha för detta! :) Så värst stylish vet jag inte om min blogg är men.... ;)

Det var ju som sagt något som "krävdes" av mig också. Åtta saker ska jag berätta om mig själv och sedan ska jag skicka vidare denna lilla award till åtta andra bloggare! So here goes:

 

1. Jag börjar som Jojo med min födelseort! Jag är född och uppvuxen i Sundsvall. Sveriges mitt, mittens rike! Där bodde jag i 24 år kan man säga (med en liten avstickare för ett år i Aneby) innan jag flyttade till Jönköping för att bo där i 4 år. Efter de så bodde jag i Mölnlycke under ett år innan jag flyttade ihop med mannen i mitt liv här ute på vackra Hönö! Flänga är jag bra på.

 

2. Jag föddes med en muskelsjukdom som jag inte förrän nyligen fick en diagnos på. Det är en muskeldystrofi och det är iof inte helt spikat än, men dom tror jag har en variant som heter Limb Girdle typ 2E.

 

3. Precis som Jojo så har jag ett stort behov av hav, men även av skog. När jag bodde i Jkpg var räddningen Vättern, eftersom den är så stor att det nästan ser ut som ett hav. Jag är ju trots allt uppvuxen vid havet, om så på den norrländska östkusten! ;) Skog finns det mycket i norr med, och det kan jag sakna här nere på ön. Så när jag åker norröver för mina obligatoriska besök så brukar jag se till att det blir minst en skogspromenad på sommarn. Det är något alldeles speciellt med en solvarm skogsdoft....

 

4. Jag har två fantastiska syskon som jag älskar högt! Som äldsta storasyster så har jag nog en liten tendens till moderlig kärlek för dom två yrhönorna ;) Att se någon av dom stå på scenen kan få bröstet att spricka av stolthet!

 

5. En annan som kan göra mig så där sprickfärdig utav stolthet är min älskade fästman! Han är ju helt grym både på fotboll och hockey. Ett av mina starkaste minnen med sistnämnda sport och Jonas, var en match ganska så tidigt i vårt förhållande. Matchen var nästan slut och det stod lika. Jag tror det var 9 sekunder kvar av matchen så får Jonas in ett mål, och kommentatorn skriker ut "JOOOOONAS KAAARLSSON!!!" Självklart vann de matchen, och jag höll nästan på att trilla av pinnen, över min duktiga pojkvän! MIN! ;)

 

6. Ett stort intresse i mitt liv har alltid varit musik, men på senare år så har det minskat drastiskt. Det kan väl lätt bli så när det naturliga forumet (gymnasiet och familjen) inte "finns kvar" på samma sätt som tidigare. Klart min familj finns kvar, det är inte det jag menar, men det är trots allt dryga 70 mil mellan oss! Lite svårt att muscicera på distans! *ler* Däremot är det alltid lika kul de gånger som vi drar ihop några låtar och spelar i något sammanhang. Brukar oftast bli minst en spelning per år, efter nyår och ibland någon sommarspelning. Det är trevligt :)

 

7. Efter en hiskeligt massa tjat från min sida, så bestämde vi oss för att köpa en vovve för drygt 2 år sedan. Vår lilla Cash kom in i våra liv den 22 februari 2009! Han var 9 veckor har jag för mig (tänker inte räkna ut det *s*) och han var helt bedårande. Och hopplöst jobbig på morgonen! ;) Det var några tuffa veckor, men med svärmors hjälp så gick det! Idag är han en äkta soffpotatis ;) Det var han iof redan som nykläckt! Varje gång vi var och hälsade på hos uppfödaren, så stojade hans 3 systrar omkring. Frågade mig alltid "vart är Cash då?!" och kom alltid i samma andetag på att jag skulle kolla i korgen. För där låg han med största sannolikhet och sov!

 

8. Jahaja, åttonde punkten... Har jag inte sagt allt snart? ;) Jo, jag kan ju säga att när jag var 12 år så fick jag åka till Tchad och hälsa på min allra bästigaste vän Erika! Hennes familj jobbade som missionärer i södra Tchad, och jag var dit ner (utan mina föräldrar) i 4-5 veckor! Jag begriper inte att dom vågade. JAG hade aldrig släppt iväg min dotter i en månad till afrika, utan chans till att kommunicera på annat sätt än brev som tog 14 dagar att komma fram! Jag är imponerad av mina föräldrar ska jag säga. Till råga på allt fick jag åka ner en gång till, när jag var hela 14 år! ;) Den gången var jag där i 5-6 veckor har jag för mig. Då kunde jag faktiskt ringa vid ett tillfälle! Otroligt va? ;) Vi var till Cameroun och hämtade hem Erika från internatskolan, och där fanns en telefon! Tror det kostade 12-13 kr/minut. Mamma hävdar att det var värt varenda krona! ;)


Då ska den skickas vidare minsann! Och de nominerade ääär... *skratt* Nä, men awarden skickar jag till följande stollar! (Slit den med hälsan!)

Systeryster

Lillebror

Pernilla

Maddlan

Ämmaaa

Emmelie

Nordens foto

Dumbasfisken (som får mig skratta titt som tätt)


Kommentarer
Postat av: mams

roligt att läsa! meeeen... lite korrigeringar då på punkt 8, första resan till Tchad var 3 veckor och då fick vi ett brev under den tiden. andra resan var under 5 veckor och då du ringde från Cameron kostade det det 350 kr för ca 17 minuter - ja! det var värt varje krona! ;) Du åkte ju inte ensam heller, första resan fick du följa med hela familjen Sjöberg - väldigt skönt för oss kan man lugnt säga! ;)

2011-04-05 @ 08:43:41
Postat av: Ansibecki

Kul att du tog dig an den!

Hur stylish är min blogg då??? ;)

Ha det gott och hoppas du blir av med tröttheten. Jag är också trött men jag blir ju väckt av barn på nätterna... Hur sover den där hunden egentligen? ;)

KRAM

2011-04-05 @ 20:20:47
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: moi

Självklart vännen! Trög i starten bara.. ;) Ja du har en tillåten anledning till att vara trötter! s Man kunde ju tro att Cash höll mig uppe, men han sover ju för katten mer än mig!!! Höhöhö... KRAMAR!

2011-04-05 @ 21:46:13
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag har varit dålig på att läsa din blogg det ska jag erkänna. Men till mitt försvar så har jag ominstallerat datorn och tappat alla blogg-länkar, samt det har varit lite mycket med jobb/inte jobb osv...



Jag ska ta tag i den här listan nån dag jag med :)



Kram

2011-08-08 @ 00:18:56
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0