Jönköping till helgen!

Yes! På lördag rullar svarta faran med mig och min assistent Madelen mot Småland! Det är dags för att åka och lyssna på bror och hans I'm from Barcelona! På programbladet för Jönköpings Konserthus kan man läsa följande:

Sinfoniettan & I'm from Barcelona


Kl 20.00 JÖNKÖPINGS KONSERTHUS Less is more?
Nej, den devisen är inte för I´m from Barcelona! Ett band med 27 medlemmar sammanslaget med en 25 man stark Sinfonietta tar dig med på en oförglömlig musikupplevelse. I'm from Barcelona som precis efter konserten släpper sitt nya album gör en unik spelning i staden där allt började. Nu utmanar de Jönköpings Sinfonietta på en musikalisk duell. Missa inte den!

 

Så nä, det är klart att jag inte kan missa den! Alldes särskilt inte eftersom jag dessutom får gå in gratis :D Det tackar vi bror för! Hihihi! Så nu har jag planerat upp mitt schema inför helgen *s* Måste ju hinna träffa några av mina vänner! Jag hoppas att det inte ska kännas stressigt... Vill ju liksom hinna riktigt umgås, men samtidigt hinna med så många som möjligt. Dessutom ska jag kanske få träffa Linda om vi ramlar på varandra, vilket jag ser alldeles speciellt fram emot! :)

 

Nu har jag och min kära, älskade Tassimo lärt känna varandra på djupet! *S* Jag ska erkänna att jag inte alls kände mig nöjd i början. Men det var mitt fel, på sätt och vis iaf! De första jag gjorde var ju en latte Macchiato och den blev bara så blaskig och söt, så jag fick slänga den. Snygg blev den, men inte speciellt god, iaf inte om man som jag avskyr sött kaffe. Nu har jag förstått två saker.

 

1) Det måste ju vara kondenserad mjölk, och det är ju sött. Så jag tänker inte använda mjölk discen som tillhör en macchiato nån fler gång.

 

2) Man måste verkligen, verkligen röra om i koppen/glaset! För först kommer den koncentrerade dosen kaffe/espresso/chokladen och sen kommer det en utspädd variant med mestadels vatten. Så rör man inte om blir det bara vattenblask! :) Tills man kommer till botten misstänker jag... Men det är odrickbart så jag har aldrig kommit så långt! Hehehe!

 

Idag gjorde jag således en egen variant. Värmde lite mjölk o grädde i micron, vispade den och bryggde mig en skvätt espresso i tassimon. Sen blandade jag ihop detta och njöööt av smaken! Den blev iof ingen macchiato, för det blev alldeles för lite mjölk för det *s* Så halsbrännan tycker nog inte om mig så värst mkt idag, men munnen är desto mer nöjd!

 

Tänkte göra ett nytt försök någon dag snart på att göra en latte på det här kaffet istället för espresson:

 

Upptäck Carte Noire Kenya! Det här kaffet som är tillverkat av 100 % Arabica-bönor kommer att förföra dig med sin intensiva arom. Luta dig tillbaka och njut!

Allt om CARTE NOIRE

Rene Monnier och hans expertblandare var de första att introducera Carte Noire-blandningen år 1978. Idag kan TASSIMO laga till Frankrikes favoritkaffe med perfekt smak och arom, toppad med ett sammetslent lager av crema.

 

Jag tror att de kan bli riktigt gott som en lattevariant! :D Carte Noir har nämligen samma styrka som en espresso. Det är ganska praktiskt att det står på tassimos sida, styrka från 1-7 och de här sorterna ligger på 6. Nu när mitt nya favoritkaffe börjar tryta så får jag ta lite andra varianter! Får se hur länge matstrupen lever... Hm... Mitt nya favvokaffe är nämligen ett koffeinfritt kaffe, som jag iaf inbillar mig inte förvärrar det allt för mkt för mig, men ändå låter mig få mitt kaffe! Får nog beställa lite mer tror jag.... Snart. ;)


Kommentarer
Postat av: mams

hade ju onekligen varit mycket intressant att få höra och se detta - du får representera oss alla!!

2011-02-10 @ 09:54:12
Postat av: moi

Japp, de får jag göra :) Hade jag haft min efterlängtade aaaajfåån så hade jag filmat lite i smyg! ler Men nu har jag ju inte det, så.... :)

2011-02-10 @ 16:26:18
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0