Längtar till den sena middagen...

Idag vet jag inte riktigt vad som flygit i mig. Men vi har bakat (för vi stannade inte hela matchen som jag misstänkte *s*) Vi bakade rulltårta och några intressanta Vaniljmuffins med marsankräm i! De blev ganska få av sistnämnda, så jag har inte provsmakat dom än... *S* Rulltårtan blev smaskig iallafall! Vanlig hederlig rulltårta med jordgubbssylt!

Å nu ska jag snart slänga in middagen, himlarns sent, men den kommer gå rätt fort. Potatis ska kokas och sedan ska jag slänga in följande aluminiumfoliepaket i ugnen:

3 torskfiléer
färska räkor, skalade
3 kvistar färsk dill
50g smör, utklickad :)
citronpeppar
salt

Och i skrivande stund kokar räkskalen, dillskaft och kryddor på spisen. Det är nog dags att sila av de nu för att reducera den innan sås ska trollas fram. Jag vet inte när jag kände för att trolla i köket senast? Men idag är det rätt kul! Nu hoppas jag bara att maten blir God också!!!

*kurr i kistan*

Kommentarer
Postat av: ojjas

Och så god den blev :) MUMS :)

2010-05-02 @ 23:24:48
Postat av: moi

Hihihi... Blir så Glad när du, min kära älskade kräsne karl tycker om de jag lagar! Hihi... :D *pöss*

2010-05-02 @ 23:38:55
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men åh vad gott det där lät!!! Gradantal i ugnen på fisken? Hur länge?

2010-05-04 @ 16:59:12
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: moi

Hehe, ja det VAR sjukt gott! Däremot så blev det nåt mysko med aluminiumen, för efter 15 min så hade inte ens smöret (som jag glömde skriva i "receptet" och som jag klickade ut över fisken) smält!!! Den var helt rå! Så då åkte folien av och fisken in igen. Då blev det nog 200 grader i ca 10-15 minuter! Tänkte däremot testa stekpåse nästa gång, för att få behålla smakerna lite mer. Men det blev ruggigt gott så här med! Nu ska jag nog uppdatera det här inlägget och skriva med smöret ;)

2010-05-04 @ 18:50:48
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0