Trött hund

Japp, jag tjatar på i ämnet hund! :) Idag fick lilleman träffa Nemo för första gången. Det gick väl lite si o så på den fronten, för Cash tyckte nog att Nemo var lite väl stor och gå-på-ig! Fast Nemo gjorde mest bara så som Cash gör mot svärmors katter ;) Det var inte helt uppskattat iallafall. Nemo är en 10 månaders Cocker Spaniel som är rätt glad - i allt! :) Han for fram som en virvelvind och Cash hade inte riktigt någon lust att ryckas med. Han skrek mest när Nemo sprang över honom.. *ler* Vi ska ta några dagar och tok-umgås, så ska det nog gå bättre för bägge herrarna! Nemo inser nog att han får ta det lite försiktigt med lilltrassel, och lilltrassel inser nog att det inte är så farligt ändå. Allt går med lite träning! Appropå träning. Jag har letat runt efter en valpkurs till Cash, och hittade efter ett tips av min svägerska Sara (Nemos matte) en kurs alldeles i närheten! MEN - kursen startar imorn och sista anmälningsdag var den 12 mars.. Bummer.. Har iaf mailat, får se om det mot förmodan finns en möjlighet att haka på. Dock hade jag egentligen tänkt fått gå valpkurs med honom i maj. Men alla andra kurser jag kollat på, har dels kostat multum för 6 kurstillfällen och dels är framkomligheten för en permobil inte den ultimata.. Så den här i Torslanda känns lite lockande! Kursen är dessutom 8 gånger och kostar mindre! 

Hur som  haver, Cash hittade däremot en annan väldigt, väldigt intressant lekkamrat! Nämligen Jonas lilla, söta, underbara brorsdotter Tova! Jag hade allt med mig kameran även denna gång! *ler* Håll till godo!







Bild 1) Vildingen Nemo (eller fisken som Jonas envisas med o kalla honom *s*) attackerar Jonas!
Bild 2) Charmisen Tova! Så söt så det är helt sanslöst!
Bild 3) Lillfisen gömmer sig lite hos husse...
Bild 4) Min kära svägerska Sara o vilden själv! ;)
Bild 5) Sötnosarna ger varandra lite käärlek! *ler*
Bild 6) Tovisen busar lite med Cash, väldigt uppskattat! *ler*
Bild 7) Klappa lite försiktigt! Den mjukiga å goa pälsen var väldigt mysig!
Bild 8) Så tacksam att kameran följde med oss ut idag! Dom var ju bara SÅ söta! :)


Kommentarer
Postat av: mams

så otroligt söta - allihopan! ser verkligen ut som Cash gillar Tova skarpt! :) bra att han får lära sig lite om små människor också!

2009-03-25 @ 21:55:21
Postat av: moi

ja, det är nog det som går allra lättast med honom! barn is the shit! ler dom sprang omkring o lekte hur mkt som helst där ett tag! gillade verkligen varandras sällskap! :D

2009-03-25 @ 22:09:52
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Nilla

Himmel vad söta de var tillsammans!!!

2009-03-25 @ 22:24:01
URL: http://mina-tankar.bloggagratis.se
Postat av: moi

ler jaa! visst är dom?! :D

2009-03-25 @ 23:26:37
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0