Fullt ös medvetslös!

Sorry, det har gått några dagar igen sedan sist. Men det har varit rätt händelserika dagar!

Fredag var rätt lugn med lite Idol och soff-soft i största allmänhet! Jonas hockeysäsong började på riktigt, kan man väl säga. Han hade förvisso sin sista fotbollsmatch på söndan, men han började gå på hockeyträning i fredags. Rätt nöjd tror jag han var, eftersom han slapp en timma av idol! Hehe... Annars så satt jag och filade lite på ett jobb jag fått att genomföra. Redigera text som ska bli en bok. Det är en doktorsavhandling. Det är jättekul, men än så länge är det mest förberedelser inför själva jobbet. Tycker iallafall att det ska bli grymt kul! Utöver det så pillade jag lite med en julklapp till min systeryster! Tror att de kommer bli sjukt bra faktiskt! ;)

Lördagen började med författarfrukost på Öckerö! Skitintressant faktiskt! Mari Jungstedt berättade lite om sitt liv och sina böcker. Jag hade ju dock inte läst en enda av hennes totalt 7 i Knutas serien.

Vi snor lite info från kära Wikipedia:

Kerstin Mari Jungstedt, född 31 oktober 1962, är en svensk journalist och romanförfattare, bosatt i Stockholm.

 

Mari Jungstedt har arbetat som journalist vid Sveriges Radio Ekot, Rapport, och SVT:s regionala nyhetsprogram ABC. Hon debuterade 2003 med spänningsromanen Den du inte ser, som handlar om seriemord på Gotland. I hennes följande romaner återkommer personer från debuten, kriminalkommissarie Anders Knutas och journalisten Johan Berg, och skådeplatsen är Gotland, där författaren är bosatt på somrarna.

 

Hon var en av programledarna i TV 4:s Förkväll.

Det var hur lätt som helst att bara sitta där och lyssna på henne, och hur hon beskriver att det egentligen är väldigt märkligt att just hon skriver kriminalromaner! Hon som är så lättskrämd! Hon berättade att det ibland "går så illa" att hon blir rädd av sin egna text! *skratt* Hur som haver, kl 10 började det och någon gång efter 11 var det tyvärr slut. Jag hade kunnat lyssnat längre! Men jag tror att Emma, min kära vän, nog är rätt glad att det inte höll på längre. För jag hade lovat att vi skulle hjälpa henne att flytta! Så när jag kom hem, så hämtade jag upp min andra hälft, och den lille lurvige. Sen åkte vi iväg och hämtade släp som vi skulle få låna. De är rätt roligt att köra med släp, men jag är väl ingen klippa kanske... Tror jonas idiotförklarade mig mer än en gång. Jag tror att vi var hos Emma nån gång vid en sisådär kl 13 och tror att vi åkte hem efter kl 15. Det gick rätt fort! Jonas kunde inte komma därifrån fort nog *skratt* Han är väl inte så där värst förtjust i Biskopsgården! *s* Mes! ;)

Så fick eftermiddagen bli soft, för dagen hade varit rätt intensiv. Pizza stod det på dagens meny. Jag kan ju liksom inte äta pizza egentligen. Min galla blir så förbaskat grinig. MEN! Det går bra om jag inte tar någon ost på! Så jag beställde min favorit Rojan. Fläskfilé, lök, champisar och bearnésås! Smask! Orkade fantastiskt nog haaalva pizzan! *skratt*

 

Söndag var väl egentligen ingen högtrycksdag, men den började vid 10 för jonas som skulle iväg på sin sista fotbollsmatch för säsongen. Det skulle fotas lite lagbilder innan, och efter matchen så fick bland annat Jonas utmärkelsen årets spelare, av Hönö Is supporterklubb Rooligans. Skoj! För han är förbaskat duktig min älskling! Börjar bli van de där "årets spelare" utmärkelserna, men sannerligen inget att ta för givet. Men han ÄR duktig!

 

Måndag hade inte heller så där jättemycket på agendan. Cash, jag och Emmelie tog en liten promenad på dagen. Och Jonas hade hockeyträning igen. Det kommer bli mycket hockey nu, men de är skoj! Månd, onsd, fred, sönd. Om och om igen! ;) Hur var det nu, det kostar att ligga i topp?! *ler*

 

Tisdag hade en mycket mysig punkt inplanerad. Vi skulle gå på lunch med Jonas syster och karl! Där väntas det bäbis om en månad ungefär! Så spännande! Så då ska jag inte bara vara faster, utan även bli moster! Tänka sig! *ler* Ja, ja, det är inte mina syster och bror som fått barn, men jag hävdar bestämt ändå att jag är faster och snart moster! Sådäså! :P Vi träffades vid ett inne i stan, och vandrade omkring i kylan med okänt mål. Hehe... Vi hittade ett litet lunch hak som hade tre rätter att välja bland. Köttbullar och potatismos med lingon, kycklingfilé och pasta i tomatsås, eller fläskfilé med pommes och bearnésås. Det bidde sistnämnda för mig o Jonas! Riktigt gott faktiskt! Sen kunde jag inte motstå kladdkaka o en latte till efterrätt... *smaskigt så det förslår* Det var jättemysigt att ses och bara sitta ner och prata i lugn och ro. Dom sa att vi var tvungna att komma till BB så fort "Sture" var född. Det är arbetsnamnet, förskräckes icke! Hehe.. Vi sa att dom kunde höra av sig DÅ, om dom fortfarande kände likadant! Förståndiga vi! *skratt*

 

När vi kom hem så tyckte Jonas att vi skulle ta en promenix upp i bergen! Så målet för spatseringen blev Ersdalens naturreservat. (Nej det är inte ute i havet enligt eniros fina pil.) Och jag tänker inte skriva så himla mycket mer nu, för nu har jag skrivit galet mycket! En eloge till dig om du orkat läsa så här långt!!!

 


 

Så! Nu har jag lagt upp bilder för ett år framöver! *skratt* Nä, nu börjar det bli dags att tänka på dagens avslutning och smita in på dass. För att sen hoppa ner i sängen, där en lite kinkig sambo redan ligger. Han tycker att jag skulle joinat honom redan. Men jag sa att jag var TVUNGEN att skriva klart dagens mega bloggning. Så elak är jag. Han sa att han var tvungen att ha sin snuttefilt. Det är jag det! *ler* Du är så söt min älskling! Och snart, alldeles jättesnart så kommer jag och joinar dig! Tror jag ska läsa lite Mari Jungstedt... För jag hade ju hennes första bok i serien hemma. Den är jättebra!!!

 

På torsdag ska jag äntligen gå och se Flickan som lekte med elden, med min alldeles oh så höggravida vän M! The Datum är liksom om två veckor, så jag har sagt att hon är så illa tvungen att hålla tätt på torsdag, så vi kan fika och se filmen utan avbrott ;) Ser verkligen fram emot det! För det har varit inplanerat flera gånger och fått diverse förhinder.

 

Och på lördag är det Ladies Night som gäller! Fick ju det i present av min kära vän Emma! Tusen tack igen! Hihi! Vi ska ut o käka innan, och antingen blir det en italiensk restaurang, eller så blir det en tapas restaurang. Kommer nog bli übergott vilketsom! Ja jösses, det är mycket roligt framöver! Det är nästan så jag kan se fram emot den här hösten! ;) Och om en månad ska jag och (vid det här laget den omtalade) Emma flyga upp till Noooorr! De ska bli så infernaliskt underbart att komma upp!!! Å i december ska jag och min ass Emmelie åka upp till el stockholmo och gå på Backstreet konsert, gå på stan och bo på hotell! Tåg upp och hem, ja de blir ju galant det här! *ler*

Nä, sova var det ja, eller iallafall hoppa i säng. Ska genast påbörja projektet!

 


Kommentarer
Postat av: Nilla

Åhhh!!! Jag vill oxå ha en systemkamera!!! Pinsamt att lägga ut mina bilder nu ju...



Ja den 4/12 måste vi ju försöka träffas :)Ska bli hur kul som helst ju!!!



Om inte annat så har du lovat mig en date när du kommer upp i november :) Det hoppas jag att du inte har glömt bort :)



Kram vännen

2009-10-14 @ 02:30:13
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: Anna

Då kommer du upp lagom till min och Addes födelsedagar. Måste träffas, Simon har blivit såååå stor och helt fantastiskt rolig. Sitter själv och tar sig fram på nått märkligt sätt och hans favorit är att sjunga och dansa :-)

2009-10-14 @ 22:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0