Vardagslydnaden är igång!

Jag kan bara tacka Gud för vår sköna, duktiga lilla trasselsudd! (Som i skrivande stund har rullat ihop sig bakom mig och har kört ner nosen i min nacke, jag älskar när han kurar ihop sig där. Desto kyligare när han flyttar sig efter en liten stund...) Ja, ja de var inte dagens ämne. Vardagslydnaden har alltså startat! Vi började med den obligatoriska teorin hemma hos vår kära Ninna. Som alltid lika roligt och givande. Vi fick en läxa också... Att skriva dagbok över våra hundars vardag. Jag vet inte riktigt om jag vill det... Jag är ju en rätt lat matte... Får ta mig i kragen, med start den där dagboksveckan... Kommer nog skämmas annars! Hur som än dock haver - Cash är rätt nöjd med tillvaron. Och han verkar vara väldigt lugn och beskedlig om man jämför med en av de andra i kursen! Jag skulle gett bort den hunden om jag varit henne. Hade aldrig orkat med en hund som smiter upp på bordet, i slasken, biter sönder smörknivar o osthyvlar, som inte lyssnar på husse o matte alls osv. Cash är ingen ängel, men han är iaf inte på bordet och han lyssnar iaf ganska bra - om det finns godis. Hehe... :) Det ska hur som helst bli en intressant kurs! Undrar om jag får med mig Jonas nån tisdag? ;) Nu ska jag följa min älskade lilla trasselsudd in i "dimman". Han som än en gång lagt sig till rätta i min nacke och snusar mot min hud med sina små andetag. Det är för ljuvligt! God natt! :)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag ska börja på Aktivering 1 på torsdag med lilla bebisen min. Kommer att bli intressant, med tanke på hur "lydig" hon kan var anär hon är lös eller är med andra hundar. Kommer att bli väldigt intressant!!! fniss

2009-09-08 @ 21:10:53
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: Fisken

Välkommen till Dumbas då. :-D

2009-09-09 @ 00:48:20
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Ja, det är för härligt dedär med gos =) Själv myser man ju då med katten, han är ganska go när han är trött faktiskt! I förrgår blev jag hemma i sängen istället för på skolan, rysligt tråkigt att vara förkyld, då låg lille denver med matte på sängen i 5 timmar, det gillas =)

2009-09-11 @ 13:02:19
Postat av: moi

Nilla: åh, hoppas du får komma iväg som du tänkt på kursen framöver då! Å förbaskade mig som inte ringt dig än. Men jag SKA!



Fisken: Tackar!!! Är lite impad över ditt besök *ler*



Systeryster: Ja, de är för ljuvligt när dom är sådär gosiga! Hoppas du blir frisker snart!!

2009-09-13 @ 23:33:15
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0