A little road trip!

Jäpp, då är drygt 30 mil avklarade denna dag! Det var nämligen som så att min anpassning till bilen krånglade till sig rejält förra veckan. Jag låser ju fast mig på ett stolslås och den vägrade fungera på förarsidan. Helt dött. Men strömmen på höger platta fungerade, så min smarta karl drog sladden från höger knapp till vänster platta och vips så kunde man köra bilen säkert igen. Däremot fick ingen sitta på passagerarsidan. Och det var ju lite ohållbart. Dessutom fungerade inte helljuset och några andra småsaker. Vi hade en kvalificerad gissning Jonas och jag på att det kunde vara en säkring som gått, men det är ungefär tusen säkringar i min himla bil, så vi gjorde inte så mkt åt saken. Det var en del annat småpill som behövt fått sig en åtgärd under en tid så jag tyckte det var läge att åka till Jönköping och Permobil Autotech! Vi åkte iväg med färjan som gick tio i nio och hann med en snabb frukost på McD här hemma i stan, och sedan bar det iväg till Bankeryd/Jkpg. Vi kom fram 11.20 och jag hade bunkrat upp med sudoku böcker, kexchoklad, cola, knep & knåp och lite handarbete. Var med andra ord inställd på en heldag i verkstan. 12.10 åkte vi därifrån. Då var allt färdigt. :P Det Var en säkring som hade gått, och min tidigare problematik med att det enbart kommit hetluft ur fläktsystemet när man haft dom ställd mot fönstret, var helt som bortblåst. Det kom en hel del massa kylig luft vill jag lova. Det här är ett problem jag haft i en herrans massa år. Men tydligen inte nu? Jaja, alla småsaker som skulle fixas ordnades och som sagt så tog det inte mer än 50 minuter att bli färdig.

Jag hade bestämt träff med några vänner också och planen var att åka till Habo och träffa några vänner där en liten stund och sedan åka till A6 för att träffa några andra vänner vid 17-tiden. Insåg att det är ganska många timmar "över" enligt min ursprungliga plan som innebar Verkstad 11-16! Hehe.. Men mina Habo vänner var inte upptagna med annat än att de skulle äta lunch när jag ringde, nere i byn ;) Så vi hakade på! Sen åkte vi hem till dom ett tag och Swosch sa klockan så var den efter tre! Skulle möta min ena A6 vän kvart i fem och nästa vän halv sex. Så jag trodde för en stund att jag skulle få massa tid över, men timman innan kära J skulle anlända gick jättefort och sedan rusade tiden tills T kom och helt plötsligt satt vi och åt middag! Tid är ett väldigt relativt begrepp mina vänner! :)

Nu sitter jag här, ganska nyss hemkommen. Är trött i armar, axlar och rygg efter körningen. Dagen har varit väldigt intensiv, men är glad i hjärtat efter att ha fått umgås med några väldigt kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Fisken

Ha, ha, ha! Så himla typiskt! Hade ni räknat med att det skulle gå fort hade ni ju GARANTERAT fått vänta 8-9 timmar. :-)

2010-04-22 @ 08:23:02
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0