Snart bär det iväg till Sthlm!

Yes! Nu är det snart dags för the big city igen. Känns ju som att jag var där alldeles nyss och det var jag ju förvisso nästan också. Inom loppet av 2 månader blir det två Stockholms trippar. Avancerat! :) Den här gången är det för att min högt älskade lillebror ska spela! Hans eminenta band I'm from Barcelona har releasefest den 5:e feb, och hela familjen ska dit! Klart som attans att jag också får infinna mig då!!! :D Det bidde lite sent påtänkt bara, så man fick taga vad som SJ hade att erbjuda, och det bidde tyvärr InterCity upp i nästan 5 timmar... Lite trökigt. Får ta med stickningen den här gången ;) Däremot blir det tack och lov X2000 hem på lördan. Det tar 3 timmar. :) Och natten ska jag tillbringa på Nordic Sea Hotel som ligger typ prexis vid t-centralen. Nära o bra! Det ska bli skitkul att komma upp o träffa familjen igen! Även om det nu faktiskt bara är 2 veckor sedan jag åkte därifrån! :)

Barca släpper inte vilken skiva som helst, för övrigt. Dom har gjort som så att alla 27 medlemmar har fått gjort en egen låt som de sedan har spelat in. Det är alltså inget album med själva bandet. Kära bror har bett lillasysteryster att köra på hans låt där i Stockholm och jag tror hon är riktigt nöjd med det ;)

Idag körde vi igång med sånglektionerna! Jag var faktiskt riktigt nervös innan, märkligt nog. Men hon är så infernaliskt bra min sångpedagog! I like! Så smarta idéer på träning för att töja rösten, och hur jag ska få allt att fungera igen. Riktigt roligt! Men det kommer kräva hårt arbete av mig. Men nu eller aldrig!!! Dessutom ville hon titta på mig när jag spelade saxofon! *fniss* Eftersom jag märkligt nog har så mycket bättre luftteknik när jag spelar sax än när jag sjunger, så ville hon se efter om hon kunde komma på hur vi/jag ska tänka. Det är intressant de där med muskelminnen och sånt, och hur kroppen kan agera så oerhört olika i två liknande scenarion. Ja, det ska i allafall bli himla intressant och se om hon kan få någon ordning på härket! :P Men efter en lektion idag så kände jag faktiskt skillnad. Och jag sjöng en hel låt ;)

Kommentarer
Postat av: mams

ja men det låter bra!!! en hel låt ;o) fortsätt så stumpan, vi saknar verkligen din sångröst!

2010-01-26 @ 07:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0