En sån dag

Har haft en halvmastig dag! Klockan 13 skulle jag lämna min arbetsstol på hjälpmedelscentralen, och efter en stunds väntan så dök en tekniker upp. Stolen har inte hållt laddningen den senaste tiden, och dessutom dök det upp ett ovälkommet oljud i söndags när man hissar upp/ner stolen. Den låter ilsket och HÖGT så jag bad honom kolla upp även det. Sen så fick jag åka iväg direkt till sjukhuset eftersom min andningsmaskin inte betett sig som den borde. Jag har Äntligen fått en ny mask, en avgjutning av min egen näsa, och när jag kom hem i onsdags efter att jag hämtat upp den och så tillslut skulle gå och lägga mig - då funkar inte maskinen helt plötsligt! Eller, ja, den går igång men den ska känna av min andningsintervall och ge mig en extra puff varje gång jag andas in. Njet, nada, zero! Den körde sitt eget race och sket fullständigt i hur jag andades. Så torsdag, fredag och helgen gick innan jag fick tag på "min" sjuksköterska igår. Dealen vi gjorde var att jag skulle ringa teknikern idag, men han var sjuk igår så chansen att han skulle vara tillbaka idag var väl inte så hög. Fick jag inte tag på honom så skulle jag ringa min sjuksköterska, vilket jag även fick göra idag då han inte var anträffbar. Vi bestämde att jag skulle åka upp till Sömnlabb när jag lämnat stolen. Självklart fungerar skiten exakt klockrent när jag så är på plats på sjukhuset! Typiskt apparater... Men jag fick iallafall en ny och bättre luftfuktare som sitter ihop med maskinen, och nya filter. De var behövligt! Så inget ont som inte har något gott med sig... *s* När jag var färdig där så var klockan ungefär halv tre, och jag hade bestämt kl 16 med hjälpmedelscentralen så tid skulle avverkas. Tog en tripp till Frölunda Torg och käkade lite paj, sen var det dags att rulla och hämta stolen. Det hade bytts batteri, vilket också var min diagnos på stolen, men tror ni missljudet var åtgärdat? Näpp. Hon i receptionen sa något vagt om att det inte gick att ordna, hon trodde det var något med kolven, men jag skulle säga att det är motorn som är lite vajsig! Ja, alltså, jag kommer bli sjukt galen, irriterad, pissed, arg and you name it inom en snar framtid, och då SKA det här ljudet bort! Punkt slut!

Och när vi ändå är inne på ämnet irriterad.... Frösunda assistans är det företag som jag anlitar för min assistans. Jag är verkligen jättenöjd med mitt kontor! Men - de har introducerat ett nytt kris och bemanningscentrum dit alla assistenter ska ringa om dom blir sjuka. Och i vårt "team" har vi alltid skött sånt här internt, vi löser alltså själva det här med att hitta en ersättare. Det var även sagt från vår sida att det måste framgå hos den där centralen. I helgen så skulle min assistent Emmelie jobbat, men hon blev sjuk. Det blev lite krisigt på assistentfronten då alla mina kära vikarier är lite svåråtkomliga! *s* En är mammaledig, en är i asien och den tredje fick rycka in men blev också sjuk! För att ta en lång historia kort, så ringde de fördömda kris och bemanningscentrumet både lördag och söndag för att få veta Vem som Jobbade! Ska väl dom skita i? Huvudsaken att det löst sig? Hålla på å ringa och jaga en hela dagarna. Nä, jag gillar det INTE! Idag började dom dessutom ringa in folk över mitt huvud, så då brann det fullkomligt och jag ringde och sa att nu får dom lägga av! Sa att dom jagar oss alla, både mig och mina assistenter. Eller, det sämsta är egentligen att dom knappt ringt mig, dom har ringt hem två gånger varav den ena var idag och den andra var i lördags. Sen har dom ringt JONAS! Men inte mig??!! Var tvungen och fråga vilket mobilnr dom hade till mig, och även fråga om det inte står att vi ska sköta allt sånt här själva? Svaret blev: "Nej, det står inte så, det står att vi ska ha en dialog med kunden." Ja men GÖR då det, och prata inte med alla andra runtomkring mig, svarade jag. För det visade sig när jag kom hem att följande dessutom hade utspelat sig.

Frösunda kris och bemanningscentrum ringer och frågar efter mig.
Jonas: Nej hon är inte hemma, hon är i stan. Ring henne på mobilen.
Frösunda k o bc: Njaa, jag vill inte störa.... Jag kan vänta tills hon kommer hem.
Jonas: Nej hon kommer inte hem förrän 21.30 ikväll - RING henne på MOBILEN!
Frösunda k o bc: Nja.. ja, ok då....

Och det kallar dom att ha en dialog med kunden???? EN gång har dom ringt direkt till min mobil under de här 5 dagarna, och det var i eftermiddag strax efter fyra! En fantastiskt frekvent dialog. Nä, jag vill slippa den här himla centrala enheten hädanefter. Alla som varit "drabbade" av den här kontakten känner sig bara jagade och stressade över att det heela tiden ska hållas koll på hur det går, kan du jobba, är du frisk, vem kommer imorn.... Jag tycker det borde räcka med en enkel sjukanmälan, och en friskanmälan när man är på banan igen. Men Nej, så fungerar det inte hos Frösunda k o bc! "Men det är bara för att det ska vara så tryggt som möjligt för dig, så att det inte blir så att ingen dyker upp hos dig!" Men det har aldrig hänt, och kommer aldrig hända, för vi är en tight grupp där vi Fixar problem som dyker upp! GHAAAA! Så, nu har jag irriterat mig klart. Kanske. Det ska däremot tas upp med mitt kontor. Det måste gå att få slippa gå via Stockholm. Snälla?

För att gå vidare på dagen efter sjukhuset, så skulle jag träffa min hundvän G för att åka till djurbutiken My One och gå på nåt som skulle heta Hundkväll. Men vi hade lite tid innan hon skulle anlända, så jag och min ass Maddlan tog oss en fika! Det var riktigt gott med hembakt och en latte! Annonsen om hundkvällen lät jätterolig och intressant, för det skulle vara info om olika foder, lite uppvisning av klickerträning, agility och lite smått och gott sådär! Men vilken flopp! Det var en kille (som mest såg ut som en tjej) som var från Royal Canine som skulle stå och svara på folks frågor. Det var inte alls föreläsningar eller så som vi trodde, och han hade nåt litet erbjudande där på deras foder om man var intresserad, vilket jag inte alls var, och sen fick man en penna och annat tjafs som en liten folder om första hjälpen situationer. Så mycket mer erbjudande vet jag väl inte om det var. Jo, om man köpte Royals foder så fick man i kassan faktiskt en hel del grejer extra, som underlägg, vattenflaska, bandage, hundgodis m.m. Så jag vet inte om jag hurrar så mycket för kvällen, men jag ångrar verkligen inte att jag åkte! För den stora behållningen av kvällen, var de som kom från Hundstjärnan och som visade upp lite rallylydnad och freestyle. Jösses... tänk om man orkade träna sååå hårt att man fick en så lydig och uppmärksam hund som den där riktigt duktiga rallylydnadsvovven!!! :) De har iallafall en uppsjö av intressanta kurser, och jag är SÅ sugen!!! Det är alldeles för många som jag vill gå bara... Ehm! *S* Däremot har de flera intressanta föreläsningar som jag Verkligen ska försöka gå på! Det kommer bli en närmare bekantskap det här känner jag på mig! :)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hahahaha - jag vet PRECIS hur det är med det där jävla Kris -och bemanningen. Dom är ju helt galna!!!



Men nu vet du hur rallylydnaden fungerar iaf :) Hur roligt som helst!!! Kan tipsa om följade små-kurser om du får möjlighet:

* första hjälpen (via svenska blå stjärnan, gick jag)

* hundmassage

Två fantastiskt bra kurser/föreläsningar!



Snart kommer du hem oxå! :) Ska bli väldigt roligt att få träffa dig snart igen. Molly längtar efter att få träffa lilla Cash oxå så klart! :)



Kram på dig

2010-05-26 @ 02:29:23
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0