Mat tips!

Igår gjorde jag något gott! Jag har ju hunnit bli extremt bortskämd på fiskfronten, så igår åt vi färsk torskrygg! På ett ungefär kommer här "receptet" om jag nu kan kalla det de, eftersom det bara är en lista på vad och inte hur mycket! *ler* Använd tycke och smak ifall du vill testa!

Torskrygg
Dill
Purjolök
Crème fraîche
Systers goda salladskrydda (som jag mer använder som örtsalt)
Citronpeppar
Salt (eftersom salladskryddan inte är fullt så salt)

Jag...
...slängde ner torsken i en ugnsform
...kryddade fisken
...bröt dillkvistar och la ovanpå
...skar purjon i grova strimlor och slängde i formen
...klickade ut crème fraîchen över alltihip och in i ugnen på 175º i 30 minuter!

Servera med potatis! Vi tyckte att det blev en klar hit iallafall! Om jag nu lyckas nästa gång också? Då kommer den bli en följetong! *S*
Bon appétit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0