Intet nytt...

Har inte hört något från verkstan än, så jag börjar misstänka att det nog inte blir någon bilhämtning imorn. Ställer helt enkelt in mig på det iallafall. Ringer dom så får det bli en bonus! Så det blir nog rätt kört på Restaurangfronten denna helg med. Fredagens plan har i vilket fall redan gått i stöpet då Jonas måste spela en match. Den skulle egentligen spelas i söndags men eftersom isen var helt gräslig så bröt domaren matchen 12.10 in i andra perioden. Vaktmästaren sa "Det är inget fel på den här isen!" Varpå domaren sa "Det är möjligt att du tycker det, men jag tänker inte låta dom fortsätta spela på den här isen." Och så blev det. Så förbundet skulle besluta igår huruvida utgången skulle bli. Antingen:

Alt 1) Att matchen skulle spelas om helt och hållet en annan dag.
Alt 2) Att matchen spelas vidare från där den bröts (2-1 till Sh84)
Alt 3) Att det blir WO (Vilket skulle innebära vinst för Sh84).

Det blev med andra ord alternativ 2, och förbaskat snabbt togs beslutet också! Det brukar kunna ta några veckor, men tjoff 3 dagar senare så var det bestämt och klubbat. Därför funderade vi på en middag på lördag istället men som sagt, det beror på den där lilla bilen of mine! Ja, ja nog om detta! :)

Jag har helt och hållet snöat in på denna lilla manick! (Efter jul SKA jag köpa den om jag har några kronor till övers efter allt! *s* Men den ska, ska, ska bli min! Så dä så! *ler*)

 

Jag är såååå suuugeeeeeen på min egna tassimo!!! Jag tänker mig att det ju är helt perfekt för mig! Jag dricker kaffe väldigt sällan pga att min matstrupe och mage inte riktigt gillar mig när jag dricker denna ljuvliga dryck! Så då blir ju mitt kaffe dåligt i längden. Men de här små fiffiga prylarna är ju förpackade portionsvis som säkert alla vet, så då slipper jag förstöra kaffet! Weiihoo! *ler* Och den där Latte Macchiaton lockar mig inte lite alltså... Sen så ser den här inte så helt olockande ut heller (menar såklart Marabouchokladen här till vänster! Mumma! *ler*) Jag tror kanske att min käraste andra hälft också tycker att det låter lite spännande.

Dessutom finns det lite olika teer och en hel uppsjö av kaffevarianter! Vad sägs om kaffevarianter som Gevalia Latte Macchiato, Carte Noire Kenya, Mastro Lorenzo Crema Intenso, Gevalia Espresso, Kaffee HAG Mastro Lorenzo Espresso Decaf, TASSIMO Carte Noire Trio, Carte Noire Petit Déjeuner, Jacobs Krönung, Carte Noire Expresso Decaf, Carte Noire Ristretto Carte Noire Expresso, Mastro Lorenzo Crema och Gevalia mellanrost kaffe. Sen har vi chokladdrycken: TASSIMO Cote D'Or, TASSIMO Marabou chokladdryck och Milka Chokladdryck. De teer som finns är: Twinings Earl Grey te, Twinings Forest Fruit, Twinings grönt te med mynta och Twinings Darjeeling Twinings English Breakfast. Sa jag att jag snöat in på tassimo?


Kommentarer
Postat av: Jojo

Min granne har en sån där apparat. Om det är samma märke vet jag inte men iaf nåt liknande. Och hos henne är alltid kaffet gott! :)

Lycka till med bilen. kram

2010-11-27 @ 22:50:23
URL: http://ansibecki.blogspot.com
Postat av: syster

tack kära du!

Däremot är jag stark motståndare till fröken wahlgrens sömnmetoder, finns inte alls mycket som stämmer överrens med hur jag tänker kring barn faktiskt alls i det hon gör!

Men nu är problemet löst; risgröt - ersättning -napp = check för en bra natt!! =)

2010-11-27 @ 22:56:09
URL: http://urpluggad.blogg.se/
Postat av: moi

Jojo: spännande, du får ta en extra koll nästa gång! ;) Men jag tycker ju att gevalia är riktigt gott kaffe, så jag känner att det liksom inte kan misslyckas *s* Tack kära du, jag hoppas den kommer tillbaks i mitt liv snart! :) Kramar tillbakas!



systeryster: Varse kära du! Ja alla tycker vi olika här i världen! :) Men jag tror du lyssnat för mkt på Anna och hennes åsikter ;) Hehehe... Ja huvudsaken att ni hittar ett koncept som fungerar bra för er! Pöss!

2010-11-28 @ 02:12:46
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: sys

nejdå, har faktiskt aldrig pratat med Anna om henne!

Hade inte hört talas om denna människa alls förrän för ca. en månad sen då hon var väldans omtvistad i forumet jag brukar hålla till, då blev det en hel del google och sen kom jag fram till detta!

2010-11-28 @ 21:39:08
URL: http://urpluggad.blogg.se/
Postat av: moi

Ja alla är vi olika :) Har bara läst fru Läckbergs lovord om metoden som fungerat utmärkt för alla hennes barn, och det jag läst tycker jag låter vettigt. Men vet att det finns och är väldigt mkt kritik mot henne o metoderna osv.



Men som sagt, koncept som fungerar är ju dumt att ändra på och har man hittat en metod som är bra för sig själv och sitt barn så är de ju bara bra! :)

2010-11-29 @ 00:01:17
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0