Helguppdatering

Fredagen blev jättemysig! Jonas och jag åkte in till stan och käkade på vår favoritrestaurang. Vi beställde in vitlöksbröd och lökringar med tillhörande chili ailoli och tzatziki. Det var sjukt gott men olycksbådande nog så kände till och med Jonas en varning om att han skulle få problem att få plats med sin plankstek efter förrätten! Jag har alltid sagt att jag ska äta deras grillade tonfisk någon dag, men det har liksom aldrig blivit av. Köttet har alltid vunnit! *s* Är ju sjukt svag för deras grillade entrecôte! Men nu fick det bli dagens fisk som självklart alltså bestod av tonfisk. Den var väldigt god, men nästa gång blir det nog kött igen... ;) När vi var så mätta att vi knappt kunde röra oss var vi tvungna att bege oss till bion! För vi skulle se SALT, och den var riktigt bra! Sen gjorde jag den där dumma tabben att ta en latte innan vi åkte hem för kvällen... Då var klockan 22.30. Korkat Olofsson!!! För sen kunde jag inte somna förrän någon gång efter halv sex på lördagsmorgonen.

Lördag Hade en Aning svårt att vakna om vi så säger. Men pallrade mig tillslut upp någon gång efter halv två har jag för mig. Jonas var och spelade en fotbollsmatch borta, stackarna fick spela i storm o regn. Mindre skoj. Dessutom blev det oavgjort! På eftermiddagen blev det pizza och i samma veva ringde Jonas ena kusin och frågade om han var sugen på lite poker. Så herrarna fick ringa runt som små galningar för att ragga folk. Ett tag såg det ut att inte bli av, men tillslut så hade dom fått ihop tillräckligt många. Det blev beslutat att dom skulle vara hemma hos oss. Dååå fick erica lite panik! ;) Men tack och lov hade vi 2 timmar på oss efter maten att röja upp här hemma. Jag roade mig med att kolla på film, brodera på Caspers tavla som aaaaldrig blir färdig... hehe! (Jo, det går faktiskt framåt så det syns, men vilket hästjobb det blev! Men himla kul!) Cash höll ställningarna i köket med grabbarna! Det blev en rolig kväll och Jonas gick klart plus på kuppen! Sweet ;)

Söndag blev en äkta slöar dag. Jag och assen för dagen fastnade framför tv'n med den ena filmen efter den andre! Däremot var det riktigt härligt väder till skillnad från dagen innan, så vi tog oss en skön promenad på kvällen mannen i mitt liv och jag. Ja, och Cash såklart! Sen blev det inte så värst mycket mer gjort, mer än fortsatt jobb på broderiet. Sen var nattsömnen ett minne blott igen. Kunde inte somna förrän efter 4 någon gång... Det är så himla tröttsamt! Nu var det iallafall inte kaffe som var problemet, men jag har heller ingen aning om vad det annars kunde vara. Mer än att jag grubblar alldeles för mycket... Anna finns ständigt i mina tankar på ett eller annat sätt. Jag drömde om henne inatt t ex. Jag har kommit fram till att jag sörjer att hon inte berättade att hon var sjuk. Hon sa inget till någon annan än sin familj nämligen. Men kände man Anna så är det föga förvånande. Hon vägrade bli ömkad. Det var oacceptabelt för henne. Man ska ju egentligen inte behöva få höra av sin vän att den är dödssjuk för att man (jag i detta fall) ska inse vilken unik vänskap man har, och verkligen ta vara på den. Att visa hur mycket personen i fråga betyder. Jag sörjer att jag aldrig fick, nej fel av mig, tog mig tid att ta vara på det vi hade. Berätta för henne hur mycket jag tyckte om henne och vad hon betydde för mig. Åka upp och hälsa på henne igen, kosta vad det kosta ville. Det är mycket av den varan och mycket annat som snurrar i den här himla skallen på natten när jag helst av allt egentligen bara vill stänga av den.

Jaja, jag kan ju bara meddela att jag har två väääldigt duktiga syskon! På alla möjliga sätt och vis! För det första så är jag himla stolt och imponerad av vår lillasyster som ju precis blivit mamma. Hon hade ju först tänkt ta ett studieuppehåll när magen var ersatt med en bäbis! Men så bestämde hon sig för att försöka köra på istället. Eftersom hon pluggar på distans. Det stora eldprovet kom när hon skulle göra sin omtenta på Juridiken. Hon var nämligen på en av de 3 BB-besöken natten innan tentans rätta dag. Så nu när plugget drog igång igen så var det dags för omtentan. Hon trodde inte själv att hon hade klarat av den, men visst hade hon det! Hon fick godkänt! Och jag är så himla stolt som man bara kan bli, över denna duktiga dam! Du är Bäst systrami!!!

Sen har vi ju då käraste lillebror! Han är ju så sjukt duktig musiker den här mannen alltså. (Ja, syster är grym där med såklart! *ler*) Men jag tycker det är så fascinerande över hur Henke har utvecklats genom årens gång. Från att ha varit den där lille killen som inte alls ville sjunga, till att blivit den här mannen med alla talanger för att inte tala om sångrösten som bara blir bättre och bättre ju mer han sjunger och åren går! Han är ju som bekant med i diverse band, stora som små :) Bokstavligen! Hehe... Ganska nyss var han med på Radio Guld i Sundsvall och spelade med en man som heter Bosse. Bosses röst är hyffsat lik Johnny Cashs, så deras musik är rätt given! De spelade tre låtar och jag avslutar dagens inlägg med en av låtarna, där bror sjunger två av verserna (och så spelar han dobro!) Vill ni lyssna på de andra låtarna så kan ni gå in här! När man har så här bra och duktiga syskon är det lätt att man faktiskt spricker! Ni får ta en paus nu så det inte händer en olycka med mig! ;)

Älskar er käraste syskon!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad gullig du är älskade storasyster! =)

Och grattis igen på din dag!!! Massa kramar

2010-09-20 @ 15:33:20
URL: http://urpluggad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0