Ja se den där fyrbentingen vår!

Han är då för underhållande ibland lilleman! Den senaste tiden har han fått för sig att han ska gömma de flesta ben. Eller iallafall till en början. Då går han omkring och gnäller och gnyr, antagligen väldigt kluven i vad som skulle kunna vara en bra gömma. Sen går han och puttar på benet med nosen, när han väl hittar en bra plats. Försöker gärna täta till om det finns t ex en handduk eller dyligt i närheten. SEN kan han komma på att det visst var en bra idé att ÄTA på benet också. Märkliga lilla varelse.... :)

Det var väldigt länge sedan han fick ett fryst märgben. Tänkte idag att det skulle vara passande att ge honom ett liiitet ett. (Det har jag nämligen också märkt, att om benet han får är av det mindre slaget så är det inte lika göm-benäget! Då brukar han kunna lägga sig och gnaga direkt.) Och vad gör då ligisten? Jo han tar märgbenet och gömmer det i handduken som jag lagt i soffan så han inte ska kladda ner vår ljusa soffa. Sen när han riktigt väl har gömt benet, jag såg det faktiskt inte men visste ju att det låg där, så lade han sig bredvid mig och gnällde istället. Då tröttnade jag och hämtade benet, krafsade lite i märgen med nageln och DÅ kom han på vad han skulle göra! Så nu har han legat och gnagt i närmare 30 minuter! Det är ett frenetiskt arbete bredvid här! *S* Det verkade nästan som att jag var tvungen att visa honom på nytt hur man gör med ett märgben. Knäppisen!!! *s*

Lite roar små mattar! ;)

Sitter för övrigt och roar mig med att tjyvlyssna på brors band. De ska ju som sagt spela in en skiva i helgen och det finns en webcam som står igång där. Den kan man hitta här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0