Kurr i magen!

Känner att det är dags att intaga lite mat! Magen protesterar lite just nu. Så vilken tur att jag har mat i kylen från igår då, som blev ungefär hur god som helst! Kände mig sugen på fläskfilé o ris så jag gjorde helt sonika såhär:

Brynade den skivade fläskfilén och la den sen i en ugnsform. Slängde sen i svampen och smörstekte den tillsammans med löken. Hällde i en matlagningsgrädde och ungefär en halv (stor) créme fraîche. När "såsen" var färdig så hällde jag över den över fläskfilén och till sist blev det lite ost över det hela! (Förmodligen kan man med glädje göra precis tvärtom och lägga svampen i botten och fläskfilén överst, men nu bidde de såhär! :)

Innehållet var med andra ord:

Fläskfilé
Smör
Kantareller och champisar
Lök
Matlagningsgrädde
Créme fraîche
Ost

Ris till!

Ytterst smaskigt blev det, och nu är jag om möjligt ÄNNU mer hungrig så nu överger jag datorn! Hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0